Hej i forum... min nas forsvinder lige så snart jeg sætter nettet til den... hvis jeg bare har den og min comp i switchen er der ingen problemer. Men hvis jeg sætter internettet i switchen så forsvinder min nas fra windows... så kan jeg kun logge på den via firefox ved hjælp af min ip fra nas'en og min bruge + kode... hjælp? hvad sker der?
Nas: qnap ts-219p turbo nas pc: amd monster fra mm-vision med et gigabyte 870a-ud3 bundkort hvor nettet sidder på... switch: D-link dgs-1008D (8 port gigabit switch)
nogen mangler i info så spørg og jeg skal finde dem.. 🙂
og tak på forhånd for hjælpen 🙂
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af zanion d. 23-09-2010 19:43:23.
jeg har nok ip adresser fra min internet udbyder... så det er ikk der problemet er... gider ikk router så skal jeg bruge ftp program og alt muligt for at komme på den når jeg er hos min mor... meget nemmere jeg bare smide ip adressen ind i firefox og så er jeg der...
så vil der heller ikke komme til at virke, med mindre du laver 2 netværk. hvor din NAS også skal have 2 netkort. hvilket desværre ikke vil kunne lade sig gøre.
hvorfor vil det ikk virker? det virker jo fint nok indtil jeg sætter den på internettet... så forsvinder den? der må da være en årssag til den forsvinder?
og hvis jeg skaffer mig en router hvad skal jeg så gøre for at slippe for at skulle bruge et ftp program for at kommer på serveren når jeg ikk er på netværk med den?
hvis jeg åbner de tre porte og skriver min wan ip... (altså den ip som min router får af min udbyder) i adressefeltet i min browser så skulle jeg komme direkte ind på min ftp?
først vil jeg lige sige tusind tak for din tid og hjælp den ar været til god nytte 🙂
har sat den bag en router åbnede port nummer 20 + 21 + 22 den skriver den bruger port 21... men kan ikk logge på den via ftp program når jeg bruger min wan ip:21... hvad gør jeg forkert? og undskyld de mange dumme spørgsmål...