Hej! Så kommer jeg igen til hwt, med et spørgsmål! Jeg vil gerne have køleren af min Q9550 2.8 GHZ (@3.2 GHZ) da den er godt støvet til og cpu'en når hele 60-65 grader i idle tilstand! Har anskaffet mig kølepasta så det er ikke nødvendigt. Mit spørgsmål er; hvordan i alverden får jeg stock køleren af min cpu? Er totalt væk! Fatter ikke de fire plastic hjørner hvor der står de skal drejes.. Kan I hjælpe? 😀
Nu må du da lige tage dig sammen man, intel's Stock køler er da for af sige det ligefrem og ligetil mere end nem af tage af. Men for af hjælpe, så ja de skal drejes den modsatte vej af hvad pilene viser, og derefter kan den bare tages af... 🙂
Kan ikke huske om de skal sige klik. Den måde de er lavet på er at der sidder en slags modhager som sætter sig på undersiden af bundkortet. Når man drejer "benene" kan man løfte lidt og den tap der gør at modhagerne bliver ude går op og så skulle man lige så forsigtigt kunne løfte den af. Jeg har haft en hvor den sad så godt fast at den knækkede, men hvis du alligevel oc'er skulle du måske overveje en billig køler der er noget bedre end stock køleren.
Ja de skal sige klik, den kan godt finde på af sidde efter alle er løsnet men det er bare pastaen som for den til af sidde på. Hiv lidt i køleren og så skulle det hvis være der...