Sort skærm efter slumre

Diverse d.  25. september. 2010, skrevet af Monsterslam
Vist: 610 gange.

Monsterslam

Superbruger
Tilføjet:
25-09-2010 11:16:57
Svar/Indlæg:
338/71
Nu er der opstået et nyt problem. Efter en helt frisk installation af win7 dvbviewer, recordingservice og xbmc, vågner den ikke ordenligt fra slumre tilstand. Jeg prøvede at sætte den i slumre med fjernbetjeningen i går og det virkede fint. Den skulle så optage her i nat og gå i slumre efter endt optagelse. Det havde den også gjort, men da jeg starter maskinen er det eneste der kommer frem musen på en helt sort baggrund, der er ingen ikoner og det hjælper heller ikke at trykke alt+ctrl+delete. Jeg slukker den så ved at holde power knappen inde og starter den igen. Der er både billed af bios post og man ser også flaget komme flyvende, men der hvor der skal stå velkommen bliver baggrunden sort og igen er det kun musen jeg kan flytte rundt med.

Jeg har kørt memtest her til morgen og der var ingen fejl. Den har de nyeste driver og bios.
Hvad er der galt? Det kan jo næsten ikke være recordingservice der laver fejlen, for når jeg starter den fra slukket tilstand er problemet der stadig. Jeg har også prøvet at starte op i fejlsikret tilstand, men der kan jeg også kun se musemakøren på en sort skærm.

System

* Bundkort: GA-H55M-S2H
* Ram: OCZ Gold 4 GB
* Harddisk: Samsung F3
* CPU: Core i3 530
* GPU: Intels integrerede grafik
* PSU: En 250W med pfc
* TV tuner: Terratec Cinergy C PCI
* Kabinet: Silverstone GD05
* CPU køler: Noctua NH-U9B med U.L.N.A
* Drev: Gammelt sony
* Fjernbetjening: HFX Vista GP Remote Control
Selas

Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2010 11:31:32
Svar/Indlæg:
2845/91
My bad havde ik læst #0 ordentligt tydeligvis, ja det tyder på noget med gfx driver (men en update kan vel også gøre det), du kan prøve at lave en windows reparation med din DVD, eller et andet grafikkort, ud over det har jeg ikke noget bud ud over en geninstallation. 😕

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Selas d. 25-09-2010 12:55:50.

Monsterslam

Superbruger
Tilføjet:
25-09-2010 11:35:19
Svar/Indlæg:
338/71
Problemet er jo bare at jeg slet ikke kan gøre noget da skrivebordet bare er sort og det kun er markøren der er synlig. Kan det være den nye video driver fra intel der fucker det op?

Måske har det noget at gøre med en windows update http://www.windows7-problem.co...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Monsterslam d. 25-09-2010 11:51:37.

Selas

Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2010 12:56:24
Svar/Indlæg:
2845/91
Ups... Har nye forslag i #1