Windows 7 network

Software d.  25. september. 2010, skrevet af Niel
Vist: 656 gange.

Niel

Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2010 19:14:04
Svar/Indlæg:
335/68
Hej alle bruger..

Jeg står med et problem..

Jeg har mig en fin lille medieplayer, AC Playon HD, så yder super fint..

Endvidere har jeg tre computerer med win 7.

En stationær med Windows 7 Entreprice - på med ethernet - kabel tilsluttet..

En Laptop med Windows 7 Ultimate - trådløs tilslutning.

En Laptop med Windows 7 Entreprice - trådløs tilslutning.

Stationæren og den ene laptop med windows 7 ultimate kan tilgå min AC Playon HD, men Laptoppen med Windows 7 Entreprice kan ikke tilgå når den er tilsluttet trådløs. Når den sættes til med kabel, kan den godt.

Endvidere skal det siges de tre computerer kan se hinanden og tilgå hinanden..

Så mit spørgsmål er ! Hvad gør jeg for at få min laptop til at tilgå medieplayeren via trådløs? Det skal siges jeg har en mere laptop med win 7 ultimate som heller ikke kan tilgå medieplayeren..

Jeg har prøvet at se om jeg kan se forskelligheder på de computerer der kan tilgå og ikke tilgå. Men kan intet se andet end navnet på windowset!.. Sidst men ikke mindst skal det siges, jeg sagtens kan pinge medieplayeren fra de som ikke kan tilgå den og jeg har slået firewall fra..

Håber der er nogen som kan hjælpe?
WinterSilence

Overclocker
Tilføjet:
26-09-2010 14:24:11
Svar/Indlæg:
499/175
Ja. Læs den guide jeg har lavet en PDF af, der desværre ikke er på nettet mere kan jeg se.

Hent den hér:

http://www.wintersilence.dk/gu...

Husk at Windows 7 er meget hysterisk med sharing og homegroup-tilladelser, hvis du har mere end en netværksforbindelse. Bare en ikke-deaktiveret firewire-enhed vil fucke opsætningerne helt op. Jeg måtte geninstallere for at få det til at virke.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af WinterSilence d. 26-09-2010 14:33:02.

Niel

Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2010 14:30:24
Svar/Indlæg:
335/68
jeg tror måske du har misforstået mig lidt.. Jeg skal kunne se acplayeron HD fra pcen og ikke steam fra pcen..

Dvs. Jeg skal kunne smide filer fra min pc over på ac playeron hd og så afspille dem direkte fra medieplayeren..

Det du snakker om der er at tilgå pcen og steam derfra.

WinterSilence

Overclocker
Tilføjet:
26-09-2010 14:42:01
Svar/Indlæg:
499/175
Nej, der tager du fejl 🙂 - jeg har ikke misforstået dit spørgsmål.

For de indstillinger der tillader at man streamer fra PC'en af er faktisk dem der også tillader, at man streamer TIL PC'en. Guiden gør simpelthen, at du kan streame til og fra alle de enheder du har, hvis du følger den 🙂 Indstillingerne til at modtage er lagt ind de samme steder, som dem til at udsende.

For mig at se ser det ud til, at Windows 7 Ent. måske har markeret dine trådløse forbindelser, som "private network" eller værre "public network". Har du bare en sådan, så er det umuligt, at tilgå en enhed, eller for enheden at tilgå PC'en via wifi.

Lige Windows 7 Enterprise var den jeg brugte og havde problemer med. For den kommer med forudindstillede hysteriske sikkerheds-presets - som lige det, at DLNA og trådløse netværk markeres "private eller public" eller som det nu passer din Windows bedst, at vurdere mærkes "insecure".

Tro mig - jeg brugte en uge på det før jeg fandt denne guide. Og det løste problemet for mig - ihvertfald indtil jeg rebootede. Så var det forfra igen. Derfor smed jeg Win 7 Ultimate på i stedet for.

Af mine 4 andre enheder der var det kun min Win 7 Enterprise der havde voldsomme problemer med, at både blive set og selv se alt andet, end sig selv.

Min konklusion er du skal se på sikkerhedsindstillingerne for dit trådløse netkort i netværkscenteret og så få tilføjet AC-enheden som "sikker/tilladt" over wifi.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af WinterSilence d. 26-09-2010 14:43:38.

Niel

Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2010 15:03:12
Svar/Indlæg:
335/68
okay men som jeg skriver har jeg samme problem med en computer jeg kører ultimate på.. men du mener jeg bare skal følge guiden også er det fixet!§

WinterSilence

Overclocker
Tilføjet:
26-09-2010 16:46:58
Svar/Indlæg:
499/175
Ja. Den løste det for mig. Men du bliver nok desværre "tvunget" til, at køre secpol.msc og så indstille dig igennem det den vej. Der kan du eks. vis sætte for den enkelte maskine, at private eller offentlige netværk altid skal betragtes på samme niveau, som et hjemmenetværk (anbefales ikke for offentlige selvfølgelig).

WinterSilence

Overclocker
Tilføjet:
26-09-2010 16:54:45
Svar/Indlæg:
499/175
Har jeg desværre ikke tid eller ressourcer til pt. at hjælpe dig på Teamviewer, da jeg lige har været ekstremt syg. Desuden kan det tage mange timer.

Prøv at afkoble ALLE netværkskort og firewire-enheder, virtuelle maskinnetværk, på ALLE maskinerne i enhedshåndtering (slå evt. firewire fra i BIOS).

Når du har slået alle netkort+firewire fra og genstartet alle maskinerne så udmelder du dem af eventuelle homegroups og rebooter igen.

Så slår du kun ET enkelt kablet netkort til på hver maskine en af gangen og tjekker de virker efter du har brugt guiden.

Når det er gjort så kobler du de trådløse netkort til og sætter dem til "private" eller "home". Ein 7 ent. er ikke glad for det og vil det ikke, med mindre du stiller den til det med secpol.msc.

Mvh.
Kim F.

WinterSilence

Overclocker
Tilføjet:
26-09-2010 17:49:36
Svar/Indlæg:
499/175
Her er en anden guide jeg har brugt der også forklarer en del af de forsk. indstillinger. Bare se bort fra, at den omhandler deling over internet af medier på ens hjemmenetværk/server/etc.:

http://www.7tutorials.com/stre...