Grafikkort kaput?

Grafikkort d.  26. september. 2010, skrevet af TTang
Vist: 620 gange.

TTang

Overclocker
Tilføjet:
26-09-2010 20:39:27
Svar/Indlæg:
150/46
Hej alle,

For et par dage siden spillede jeg RUSE hvor min computer lige pludselig kom med en fejl meddelse og crashedede. Jeg genstartede og så virkede alt normalt igen en time hvorefter den crashede igen. Jeg tjekkede temperaturen på CPU og GPU og ingen af dem var allarmerende varme. Nu siger computeren den ikke har kontakt til en NVIDIA GPU, ingen spil kan køre og der er mærkelige lodrette streger ved opstart og ellers et mærkeligt rødt mønster over dele af skærmen. Jeg har prøvet at indstallere den nyeste driver men lige lidt hjælper det. Nogen forslag til hvad jeg kan gøre for at få gang i kortet igen eller er det bare kaput? (Kortet er et 8800 GTS 512 MB)
Spagme

Superbruger
Tilføjet:
26-09-2010 23:18:27
Svar/Indlæg:
792/52
Lyder meget som en fejl i dit grafikkort´s ram.

Hvis der er underlige farver/streger INDEN du kommer ind i windows, er det helt 100 dit grafikkort der er i stykker.

Jeg ved en del har haft succes med "the oven trick" hvilket går ud på at strippe dit kort for alt, dvs. køler, kølepasta, den plade der sidder der hvor dvi stikkene er, og så simpelthen smide kortet i ovnen for at lodde evt. løse lodninger fast igen.

Det er lykkedes for en del, men prøv at google "the oven trick" og læs lidt om det, det er sådan set din eneste chance for at få kortet til at køre igen.

Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2010 06:50:39
Svar/Indlæg:
2211/331
Havde nøjagtig samme symptomer,brugte ovnen,ovnen (ikke varmluft) 200 grader,grafikkortet strippet for køler og pasta,ind i ovnen på bagepapir med komponent siden op,8-10minutter,sluk og åben ovnen lad det hele køle ned og i med kortet igen

TTang

Overclocker
Tilføjet:
27-09-2010 22:04:35
Svar/Indlæg:
150/46
Der er lodrette streger under opstart af windows. Lyder til at jeg må prøve "the oven trick" 😛 virker lettere risky synes jeg, så skal måske kigge mig efter et nyt kort. Kan I anbefale et der vil passe til resten af mit system?

Bundkort: GA-X38-DG6
CPU: Q6600
Ram 4 GB DDR 2

Budget: 2000

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2010 22:22:44
Svar/Indlæg:
4018/217
Hvis jeg var dig ville jeg gå efter noget DX11 fx Nvidia GTX460, Men prøv nu med The oven trick og se hvad der sker.

forvarm ovnen på 200gr ind med kortet i fem min med alle komponenterne opad, ellers vil de falde af og så ud med kortet igen og lad det køle langsomt ned i stue temp.