#0 Det er vel ikke din bagrund der dikterer hvilket parti du skal stemmet på?
Bare fordi dine forældre kommer fra arbejderklassen, betyder det vel ikke at du SKAL stemme S eller SF ?
Jeg ved godt den sociale arv i mange tilfælde "dikterer" hvilket parti man skal stemme på, jeg håber dog at du stemmer på SF, fordi du er enige i nogle eller mange af deres sysnpunkter og ikke kun fordi dine forældre stemmer/stemte SF.
#4 Tillykke 🙂 Brug nu din stemmeret, om ikke andet så til at stemme blankt, hvis du ikke kan finde nogen du synes passer ind i dit verdensbillede.
#10 Enig
#11 Delvist enig, førtidspensionen bliver udnyttet i alt for stor grad her i DK. Jeg er overbevist om, at der er mange førtidspensionister der sagtens kunne varetage en stilling på nedsat tid og evt. få supplerende dagpenge.
I stedet vælger de at være usolidariske og nasse på samfundet.
Når det så er sagt, så findes der rent faktisk også personer, der ikke længere er i stand til at varetage en stilling af nogen art, typisk på grund af sygdom eller et handicap, de har selvfølgelig ret til at benytte sig af fortidspensionen, det er det den er til for.
#13 Efterlønnen er et usolidarisk koncept, som S/SF skabte i '90'erne. Konceptet var sikkert godt da det blev indført, men situationen i DK lige nu, er bare ikke til at en masse 60 årige benytter sig af efterlønnen.
Vi har en økonomisk situtation i DK, der gør at ALLE der kan arbejde, bør arbejde så længe de kan, som du også selv nævner så virkede dine ældre kolleger friske og derfor bør de også blive på arbejdsmarket i hvertfald 5 år længere.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af OcDevil d. 27-09-2010 12:04:40.