Computerspil på 46" fladskærmen

Diverse d.  28. september. 2010, skrevet af sortiarius
Vist: 572 gange.

sortiarius

Superbruger
Tilføjet:
28-09-2010 18:09:59
Svar/Indlæg:
353/59
Efter at have fået mit gamle Guitar Hero III PC-spil til at fungere med to X-box trådløse guitar controllere har jeg fået fornyet lyst til at kunne koble computeren i soveværelset til 46" fladskærmen i stuen. Samtidig har jeg også altid syntes det kunne være lidt frækt at sidde i sofaen og se SC2 replays med gutterne, eller spille flyspil som HAWX og det nye HAWX2 i stuen med et ordenligt flightstick.

Umiddelbart er jeg så heldig at jeg ved at lave hul i væggen kun har 7,5m kabeltræk mellem soveværelse-computer og stue-fjernsyn.

Så overvejer at købe et 7,5m DVI --> HDMI kabel, et minijack-RCA kabel af samme længde, samt en usb-hub og en 5m USB forlænger (både keyboard, mus og guitarer er trådløse så 5m er nok)

Eneste problem jeg sidder og grubler over er DVI --> HDMI kablet. Jeg er bekendt med at HDMI ikke er en fejlfri standard hvad angår at sende signaler over større længder (+5meter) og at DVI om muligt er endnu ringere.

Signalet der skal sendes til fjernsynet er selvsagt af full-HD type (1920*1080p)

Overvejer at købe kablerne hos min standard kabel-leverandør av-connection - de har nogle halv-dyre clicktronic kabler som jeg har gode erfaringer med.

Ifølge disse kabler kan 7,5m versionen transportere 10,2gbit/s - og som jeg forstår det er 1080p ca 3gbit/s - så der burde ikke være nogle problemer eller hvad?

ville høre om der er nogen af jer andre der har erfaringer med at slæbe et dvi-->hdmi kabel over de +5 meter

mvh
sort.
LlamaAgenten

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2010 18:22:41
Svar/Indlæg:
1129/113
Så vidt jeg har forstået fra diverse artikler, så skulle der ingen forskel være mellem dyre og billige HDMI kabler, bortset fra samlekvaliteten. Så om du køber ClickTronic eller NoName skulle ikke gøre en forskel, AFAIK.

Men hvordan har du forbundet Xbox controlleren til din computer?

kilotango

Enthusiast
Tilføjet:
28-09-2010 18:27:42
Svar/Indlæg:
170/0
Hvornår sover du?? 😛

Grogak

Superbruger
Tilføjet:
28-09-2010 18:32:11
Svar/Indlæg:
113/32
Der skulle kun være forskel på de billige og dyre HDMI kabler, når det kommer over en vis længde.

sortiarius

Superbruger
Tilføjet:
28-09-2010 19:44:33
Svar/Indlæg:
353/59
#1 Under korte afstande (mindre end 5 meter) skulle alle HDMI/HDMI-highspeed kabler være i stand til at bære et HD/full HD signal - som jeg har forstået det - og prisen være underordnet

men ved længere kabeltræk er det klart at signalet svækkes - og her skulle kabelkvaliteten komme ind - bl.a. ved skærmning m.m. - kan dog også forstå at den kvaliteten af den modtagende del (her mit fjernsyn) skulle være en vigtig del - dette ifølge hdmi.org (er ikke selv ekspert på området)

vha. af en Xbox 360 wireless gaming controller (som sættes i en USB stik på en PC) til en lidt over en hundrede mand i pris, kan man bruge sine xbox enheder (herunder bl.a. guitarer til fx guitar hero) til PC'en - dette gælder også hvis man afvikler PC versionen af guitar hero på computeren (Aspyrs version).

Med andre ord kan man bruge xbox udstyr til pc spil hvis man køber denne dimsi-dut (som dog er umulig at opdrive på det danske marked efterhånden)

#2 - det er når jeg sover jeg desværre får alle disse (dyre) ideer til ting jeg kan lege med

#3 - ya

men tænkte da at der måtte være nogle gæve gutter herinde der allerede nu kører med et kabeltræk på 7,5m eller mere ind til et fjernsyn eller en projektor via DVI-->HDMI som kunne fortælle mig lidt erfaringer 🙂

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af sortiarius d. 28-09-2010 19:45:12.

dMITIj

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2010 19:52:36
Svar/Indlæg:
1864/156
hvis jeg var dig vil jeg ikke spare penge på et godt kabel og slet ikke når det kommer op af i længden som du selv er inde på (5+m) du skal måske bruge 7.5m nu men køb et på 10m så kan det måske bruges hvis du flytter på et tidspunkt eller flytter om 😉
udover det så giver man måske 10000kr for en skærm men gider ikke offere 1000kr på et kabel? det hænger ikke rigtig sammen vel? 🙂
et rigtig godt kabel kunne feks. være:
http://www.av-connection.dk/?P...
synes på ingen måde prisen er overdreven?

udover det så er av-.... nogle super flinke folk og folk som står ved sine produkter, der ville du også kunne få råd og vejledning omkring ovenstående.

sortiarius

Superbruger
Tilføjet:
28-09-2010 19:59:02
Svar/Indlæg:
353/59
Helt enig i hvad du skriver - du har i bund og grund også ret i det med de 10meter fremfor de 7,5m...

er også helt vild med AV connection's kundeservice hvorfor jeg nærmest har handlet fast der i +10år - før jeg fik rigtige hifi kabler brugte jeg også kun supra kabler til mit anlæg

men tænker lidt - hvis clicktronic versionen nu kan gøre det så godt at jeg ikke kan se forskel på dette og på min 32" computerskærm - så er der ingen grund til at give det dobbelte på et supra kabel - også derfor jeg satser på 7,5m kablet fremfor 10m kablet (da jeg antager de 10m vil presse citronen en smule mere)

så er planen umiddelbart at jeg skifter til en supra 8m el. 10m hvis clicktronic ikke kan klare sagen

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af sortiarius d. 28-09-2010 19:59:39.

Funcky

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2010 21:37:26
Svar/Indlæg:
645/33
hvis jeg var dig ville jeg da prøve at købe et 10m hdmi i harald skrald, se om det virkede. hvis ikke kan du pakke det pænt sammen igen og aflevere igen.

Azo

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2010 22:51:29
Svar/Indlæg:
286/5
Clicktronic virker FINT!

Jeg kører 15 meter Clicktronic HDMI kabel fra min stationær til mit 50" Pioneer, og det fungerer UDEN problemer overhovedet 🙂

sortiarius

Superbruger
Tilføjet:
29-09-2010 07:28:41
Svar/Indlæg:
353/59
lyder dejligt - det kunne være jeg skulle have startet med et noname som #7 forslår men omvendt synes jeg faktisk ikke 400kr for et 7,5m kabel fra clicktronic er så slemt igen