Superbruger
Tilføjet:
28-09-2010 18:09:59
Svar/Indlæg:
353/59
Efter at have fået mit gamle Guitar Hero III PC-spil til at fungere med to X-box trådløse guitar controllere har jeg fået fornyet lyst til at kunne koble computeren i soveværelset til 46" fladskærmen i stuen. Samtidig har jeg også altid syntes det kunne være lidt frækt at sidde i sofaen og se SC2 replays med gutterne, eller spille flyspil som HAWX og det nye HAWX2 i stuen med et ordenligt flightstick.
Umiddelbart er jeg så heldig at jeg ved at lave hul i væggen kun har 7,5m kabeltræk mellem soveværelse-computer og stue-fjernsyn.
Så overvejer at købe et 7,5m DVI --> HDMI kabel, et minijack-RCA kabel af samme længde, samt en usb-hub og en 5m USB forlænger (både keyboard, mus og guitarer er trådløse så 5m er nok)
Eneste problem jeg sidder og grubler over er DVI --> HDMI kablet. Jeg er bekendt med at HDMI ikke er en fejlfri standard hvad angår at sende signaler over større længder (+5meter) og at DVI om muligt er endnu ringere.
Signalet der skal sendes til fjernsynet er selvsagt af full-HD type (1920*1080p)
Overvejer at købe kablerne hos min standard kabel-leverandør av-connection - de har nogle halv-dyre clicktronic kabler som jeg har gode erfaringer med.
Ifølge disse kabler kan 7,5m versionen transportere 10,2gbit/s - og som jeg forstår det er 1080p ca 3gbit/s - så der burde ikke være nogle problemer eller hvad?
ville høre om der er nogen af jer andre der har erfaringer med at slæbe et dvi-->hdmi kabel over de +5 meter
mvh
sort.