TYPISK. ... ny pc Fejler

Diverse d.  28. september. 2010, skrevet af Drunken
Vist: 680 gange.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2010 19:14:19
Svar/Indlæg:
1107/258
ja ja ja. ved ikke hvad jeg gør forkert. låner jeg en pc ¨så virker den- køber jeg en pc til en kæreste eller andet så virker den. køber jeg en pc til mig selv ¨så virker den ikke,.

indtil videre har multimediaworld, SHG OG MMvision leveret ukampdygtige pcére til mig. syntes godt nok jeg er uheldig. og ingen returret da jeg købte i butikken.... så nu skal den til RMA i ukendt antal dage\uger frygter jeg... men de sagde godt nok den ville komme først i køen når den var så ny.- 7 dage idag. Periodiskefejl- Grafikdriveren udu. Genoprettet i korte træk siger windows 7- og så mærkelige grafik fejl og nogle gange kan skærmen ikke findes (intet signal) og så dagen efter kan den... hmm.. men fik da lige prøvet Final fantasy XIV i 2 timer igår >.< der var den fin. så gik man ud af det og på skrivebordet og så fuckede den igen. og skærmen forsvandt resten af dagen...
Selv når den booter kan det grafiske fejle og den så fryser..
de kaldte det en hmm. pdr fejl eller pdt... prt ? whatever fejl..
så.. næste gang jeg køber en ny pc, der skal jeg nok ha en anden part til at købe den, som jeg så snyder skæbnen ved at gi pengene. hehe.. er der en fætter højben herinde *?? :no:

men ja ville lige whine over at samtlige computer køb i mit liv har været fejlbehæftede.. undt. ps3 🙂 <3 <3 <3

lorte pcére. og mm-vision undskyldte med at det var fodi deres maskiner var så kraftige at de havde større fejl procent hehe. wierd..

men håber i andre har været heldigere. kostede mig ca 9300kr derinde. OG ingen mulighed for at få den byttet eller penge retur.... flot... og hvis de ikke får fejlen rettet så er jeg på røven igen igen .. shg måtte ha min gamle pc 4 gange retur med posten.. BSOD hele tiden ved opstart.. de påstod den virkede fint hver gang.. kostede lige en del i porto. godt jeg har købt relativt nærliggende nu.. 🙂 trodsalt. men stadig typisk. køber sgu bare noget Fona pis næste gang.. de har nok mere styr på ombytning..
dMITIj

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2010 19:34:32
Svar/Indlæg:
1864/156
Hmm inde du sender noget ind næste gang så se om du ikke kunne finde en her inde fra der måske har lidt mere viden end du selv har, og måske var/er villig til at komme forbi eller omvendt du køre afsted for at se på sagerne, der kan jo være sååååå mange ting i vejen, jeg kunne bla. forstille mig at de hos samtlige forhandler ikke opdatere BIOS, henter de nyeste driver osv. osv. ting som efter min mening burde være det nyeste af det nyest da disse er frit tilgængelige for alle via producentens HP, men det er meget nemmere for dem bare at smide CD'en i drevet og så bare tryk "install all".

når det er sagt så ville jeg til en hver tid købe en sammel selv comp. og havde jeg ikke de fornødene kendskaber til at samle den selv ville jeg endnu engang se efter en der kunne være behjælpelig, på den måde får man også mest for pengene 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af dMITIj d. 28-09-2010 19:34:51.

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2010 19:58:50
Svar/Indlæg:
2885/268

Enig. 😎

snowflakefire

Superbruger
Tilføjet:
28-09-2010 20:00:46
Svar/Indlæg:
188/14
er det tilfældeligt et ati kort der sidder i den maskine ?

/Dan

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2010 20:05:12
Svar/Indlæg:
1107/258
ja et 5870 kort.. ^^ og nok også det der fejler sagde de. og måske også bundkortet. tjaa. har selv installeret drivere og win 7. nyeste grafik driver. catalyst something something. og directx 11 og må dog erkende at jeg ikke har rodet med bios. eller fundet de allenyeste drivere til bundkortet.. Men som sagt så var det et "alm" problem åbenbart hos de MM-vision folk, med denne fejl.. irriterende.. og 90% chance for det er grafikkortet sagde de. og de sidste 10% kunne være bundkortet.. tja. whatever. lav lortet hehe^^ hvis jeg har overskud når jeg kommer hjem i aften kan jeg da finde nyeste drivere til bundkortet. Gigabyte something something..

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2010 20:06:20
Svar/Indlæg:
1107/258
well.. syntes bare det er rart med at købe samlet sted. og gerne.. samlet. har overbevidst mig selv om at det er bedst nu hvor alt går i stykke rjeg rør ved det... tænk hvis jeg selv skulle gøre. bare det at gå på posthuset og hente pakkerne. de ville gå i brand elelr lign haha.. fuck mig >.<

snowflakefire

Superbruger
Tilføjet:
28-09-2010 20:08:14
Svar/Indlæg:
188/14

jeg har selv lige købt sådan et kort fra komplett.dk...

mit kort lavede præcis samme fejl som dit... og jeg har søgt lidt rundt på nettet efter løsninger, men det er åbenbart et kendt problem med 5870, som rammer computere på tværs af konfigurationer. Det er lidt noget lort og jeg er spændt på hvad komplett gør ved min rma sag, eftersom jeg har sendt mit kort tilbage..

jeg prøvede at flashe mit kort med en asus bios (mærket var powercolor) men det hjalp ikke... det eneste der hjalp var umiddelbart at sætte hastigheden op på gpuen og rammene på kortet. Alligevel crashede driveren... så jeg sendte lortet tilbage.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2010 20:12:10
Svar/Indlæg:
1107/258
#6 har faktisk læst at det er samtlige kort fra 5xxx serien der laver de tricks.. well.. samtlige og samtlige. men alle versioner har sine del af de sorte får.. bare typisk jeg skulle ha et. igen igen igen ^^

snowflakefire

Superbruger
Tilføjet:
28-09-2010 20:20:17
Svar/Indlæg:
188/14
problemet er jo så bare.. om det kun er nogle fra den serie der laver det nummer ?
for jeg vil super gerne have mit 5870 til at virke.. men hvis det simpelthen er min opsætning der gør det, så bliver det jo lidt svært..

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2010 21:08:41
Svar/Indlæg:
1107/258
hmm opdaterede biosen nu. og da den så bootede igen der fandt den et diskettedrev... som den installerede driver til. jeg har ikek noget diskette drev lol.. wtf.. den ryger til rma imorgen.. sten sikkert..

snowflakefire

Superbruger
Tilføjet:
28-09-2010 21:17:13
Svar/Indlæg:
188/14
Er det ikke bare fordi at du ikke har slået diskette drevet fra i bios'en ?

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2010 21:37:52
Svar/Indlæg:
1107/258
.... har ikke sagt det før.. først efter jeg opdatterede bios.. men tja kan da kigge,,
ps : nu hakker lyden på pcén om det er streamed eller som mp3. alt lyd er hakket. men meget lidt kun.. fuck .. pcére er bare ikke for mig.. ok. vigtig lession learned her. opdater bios og så hakker din lyd.. !! må skrive ned..

1) ikke køb og betal selv hardware (virker ikke så eller bliver delvist defekt)
2) Opdater ALDRIG noget - går bare galt på den ene eller anden måde. (se nr 1)
3) se de 2 første!
4) nævn dette til butikken det er købt i og der står en 17 årig nar, med briller og bøjle, og det der følger den dejlige pubertets alder, OG siger at det er en fejl 40, mens han retter på din Dungeon Master T-shirt og piller næse.

LOL 🙂

Kaebel

Superbruger
Tilføjet:
29-09-2010 11:17:23
Svar/Indlæg:
174/22
Får sgu helt ondt af dig :'-(

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2010 12:59:00
Svar/Indlæg:
2343/272
Det er så frustrerende og det er sgu et gennemgående problem med computere. Min bærbar er også på vej tilbage fra reperation for 2. gang og så kører ups rundt med den for 2. dag i træk.

Køb en mark til skrivebordsarbejde og så et fedt fjernsyn til din ps3 i stedet 🙂

kilotango

Enthusiast
Tilføjet:
29-09-2010 13:02:46
Svar/Indlæg:
170/0
Ja det har jeg også "DRUNKEN"!!
Prøv at afmagnitisere dig selv før du rører ved noget som helst 😉
Forsøger bare at få lidt humør på dig...
Alligevel, jeg har en kammerat som er sliber, og hvergang han kommer forbi i arbejdstøjet og starter min pc op kommer der tit mærkelige fejl!!!

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2010 17:41:10
Svar/Indlæg:
1107/258
hehe, smed den ned i butikken idag, ham gutten dernede ville SE fejlen med egne øjne.. prøvede at forklare ham at den kun kommer når man mindst ved af det. periodisk. meen han ville ha jeg lige skulle vente. 15-20 min senere ingen ting. wow. og han var meget. jaa nu må vi se om jeg kan fejl finde problemmet.. så sagde jeg LET NOK. skift grafik kortet og evt også bundkortet, færdig arbejde. og han : det gjorde de ikke bare lige uden en grund..... hmmm. så yes. frygter det her vil tage langtid. 8 dage gammel pc som de ikke gider skifte ud. pænt skidt.. heldigvis kom jeg så i tanke om at jeg havde optaget fejlen. og der kiggede han meget nøje og sagde så : Ja nu må vi se om jeg kan fejl finde problemmet :p omg... så hvordan kan jeg gardere mig bedst imod at falde ind i den typiske onde cirkel som RMA hele tiden. ?? håber da et alt ender godt her i slutningen af denne uge MEEEN jeg kender min skæbne. bunden er ikke nået helt endnu desværre. skal lige komme slemt til skade først og evt ødelægge min trofaste ps3 hehe..
men ja. er der et sted man kan få en skridt beskytter på så man ikke får tæv af systemmet her ??? igen igen 😕

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2010 20:08:29
Svar/Indlæg:
1107/258
hey. allerede fået min nye pc igen, 🙂 de skiftede grafikkortet. WOOT.. 🙂 så nu håber jeg den spiller igen derud af hehe. alligevel god service så!! u go MM-vision..