Installere skrivebeskyttet Windows?

Software d.  29. september. 2010, skrevet af Springer
Vist: 590 gange.

Springer

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2010 13:28:49
Svar/Indlæg:
765/28
Hej

Jeg er ved at ominstallere et par gamle bærbare. Ideen er at de skal være skrivebeskyttet, som en tynd klient. Dertil skal der installere en Citrix klient på dem, så den kan bruges i uddannelses øjemed på arbejdet.

hvordan gør man det? - Jeg vil helst være fri for at skulle boot fra en USB pen eller en CD - jeg vil gerne boote fra den interne HDD.

Jeg har lavet en ISO hvor det hele ligger på - et Winbuilder projekt, der laver en lille ISO fil. - Jeg ved ikke om det er den rigtige måde.

Gode ideer modtages med kyshånd. 🙂
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
29-09-2010 15:17:45
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg ved ikke om jeg har forstået det rigtigt, men vil du gøre sådan at windows bliver resat hver gang maskinen bliver startet op?

I så fald, så har jeg selv benyttet en løsning fra microsoft, som oven i købet er gratis. Det jeg brugte hed noget med Shared, men mere kan jeg ikke huske. De har dog dette i stedet: http://www.microsoft.com/downl...

kilotango

Enthusiast
Tilføjet:
29-09-2010 16:22:35
Svar/Indlæg:
170/0
Jeg er også i tvivl mht "skrivebeskyttet"!
Du kan altid via win bestemme, hvem der skal se og lave hvad på systemet!

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2010 17:26:32
Svar/Indlæg:
4120/115
Windows PE kan vist bruges som en minimalistisk shell. Og den kan bootes via netværk osv. Såvidt jeg husker kræver den ikke nogen licens (udover en Client Access License på serveren), men den genstarter vist hver 72 timer, (men mon ikke også det skulle være rigelig?)

Det ville jo være perfekt i mange situationer, hvor du bare skal have nogle dumme tyndeklienter, uden den mindste form for opsætning... De fleste bundkort har en default opsætning, så BOOTP er inkluderet et eller andet sted i boot rækkefølgen. Så maskinen får alt hvad den skal bruge fra serveren, og hverken behøver en harddisk eller noget somhelst opsætning. Den vil virke direkte ud af boksen!

Springer

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2010 19:42:52
Svar/Indlæg:
765/28
Det skal være en installation hvor man er "kold" over for om der kommer virus på, og som ikke bliver ødelagt af brugere.
#3 Jeg havde godt fundet Windows PE, men da den ser ud til at køre Vista, så mente jeg at den skulle have en Vista licens. Men det er ikke tilfældet?

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2010 22:53:52
Svar/Indlæg:
4120/115
nope 😉 ikke med PE, men som sagt den rebooter hver 72 timer. Men du kan jo have det hele liggende på serveren, så det er et clean system klienterne starter op, hver gang.