Superbruger
Tilføjet:
29-09-2010 13:55:24
Svar/Indlæg:
51/7
Hej med jer,
Jeg har været ved at kigge på en ny skærm, da jeg gerne ville have lidt mere arbejdsplads på desktop. Min nuværende skærm er en syncMaster 940BF fra samsung, den er en 19" TFT med 2ms g2g og kan køre 75hz i dens native opløsning 1280x1024.
Jeg faldt over Samsung P2450H 24", da den også havde 2ms og der stod vertical hz 75 - jeg tænkte det lyder jo godt og købte den.
Jeg føler simpelthen denne nye skærm er ubrugelig for mig, da den kun kan køre 60hz i 1920x1080, jeg får rimlig meget ubehag ved at kigge på billedet, det skære i øjnene og jeg bliver mildt rundtosset. Det er ikke en skærm jeg kan sidde længere tid foran.
Det ærger mig jo en del, da skærmen ellers er fin - men jeg vil ikke ødelægge mine øjne af, eller have ubehag ved at bruge en skærm.
Er der nogen der har kendskab til en god 24" der ikke trailer ved spilbrug,film osv. altså at man skal kunne game på den samt se film m.m.
Jeg er klar over der findes de nye 3d kompatible skærme fra henholdsvis samsung(2233rz) og acer's der kan køre 120hz.
Køre de 120hz hele tiden, eller er det bare fordi man siger 2x60 og så er det i teorien 120hz ? Så vidt jeg ved skal man bruge 2x DVI 60hz hver.
Anyways er der nogen af jer derude som selv har problemer med øjnene ved 60hz, hvad skærme har i? hvad kan i anbefale?
Jeg vil jo gerne have en 24" istedet for min ellers så gode 940BF der er 19".
Venlig hilsen
Jesper