Da det endelig er blevet lønningsdag syntes jeg da jeg vil forkæle min lille skat med noget nyt, og da jeg syntes det mangler noget op kølings området søger jeg deror hjælp til lidt vand.
1. Je vil gerne have nogle andre slanger som er sorte, men hvilken passer til 2. Kan den pumpe der sidder i godt klare hvis man putter en 360 radi på senere? eller skal man ud og have noget stærkere?. 3. Kan det i det heltaget betale sig at gå til det køl fra min h50 cooler?
Lækkert sæt. Pumpen kan fint trække andre komponenter, og en radiator er ganske let.
Det er bare lidt spild af penge at købe dette sæt hvis du vil skifte slangerne ud, for så skal du sikkert også have andre fittings og så går hele ideen tabt.
Prøv istedet at sammensætte et sæt der matcher det komplette sæt, hvad angår stumper. Så kan vi jo tage den derfra 🙂
Det kan altid betale sig at købe andet end en H50 i min verden. Sådan en er jo ikke bedre end en god luftkøler 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 30-09-2010 12:10:17.
Umiddelbart ville jeg spare lidt mere op, og købe noget grej der kan tåle en ordentlig udvidelse.
Pumpen er ikke så kraftig, og hvis du alligevel går med planer om at udvide på et senere tidspunkt kan du ligeså godt få købt ordentligt ind fra starten, så du kan trække gfx osv.
Som Tom siger virker det lidt omsonst at købe et sæt og så smide slangerne væk :)
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af LeetDonkey d. 30-09-2010 12:13:14.
man skal nu ikke kimse for meget af den pumpe 🙂 Det er klart at den får lidt at se til hvis man bruger mere retriktive hoveder. Men netop kølehovederne fra XSPC passer faktisk ret godt til pumpen. Så jeg ville ikke være bange for at køle både CPU, NB og GPU med den pumpe.
Fair nok, jeg synes bare ikke at en løftehøjde på 1,8m samt 450l/timen lød voldsomt hvis der skulle en masse grej på, jeg kender dog ikke XSPC udstyret :)
Hvis du køber sættet som du linker til får du rigtigt god køling til pengene. Det er bare komplet spild af penge at ville skifte slangerne ud med sorte.
Jeg skriver jo også til dig at du bare selv kan strikke et sæt sammen, altså noget der ligner. Bare med andre fittings og så sorte slanger. Det bliver måske 100-150,- dyrere.
#10 Du kan evt kigge på dette sæt http://www.aquatuning.de/produ... og evt skrive en mail til dem, og høre, om hvor meget du skal give, for at få nogle sorte slanger med i stedet for. Men jeg ved ikke hvordan du har det med at handel i udlandet (Tyskland). Men kan kun anbefale aquatuning, har selv købt mit vand der inde :)
Du kan jo skrive herinde hvad du har fundet frem til, så kan vi jo kommentere det og evt. forhindre at du køber noget der ikke passer sammen :)
Tom ville gøre dig en bjørnetjeneste hvis han bare skrev hvad du skulle købe, nu får du selv muligheden for at tage stilling til hvad der er bedst til dine behov, samt en smule baggrundsviden du kan bruge næste gang der skal shoppes køling :)
arh min fejl. Det er åbenbart kun i det kit at det ikke passer. Men jeg har alligevel fundet et lidt billigere kølehoved til dig. Sammen med en større radiator vil det give bedre køling 🙂