Jeg vil _klart_ anbefale dig til at gå ned i din nærmeste elektronikpusher og finde et IPS panel og et TN panel og så sammenligne. Der er en verden til forskel, og har man først vænnet sig til billedet på en kvalitets skærm (IPS), ja, så er det svært at gå den anden vej, til et TN panel.
Det kan jo godt være TN-paneler er blevet bedre gennem de sidste 5 år. Men det er IPS jo også ;)
I foråret købte jeg en ny skærm, en fin 24" med TN panel, i 16:9 format. Skærmen fejler sådan set intet, men efter jeg fik en Dell med IPS panel på arbejdet (som kun er omkring 20" og efterhånden har en del år på bagen), så vil jeg til enhver tid bytte min 24" ud med sådan en Dell.
Udover det har jeg haft svært ved at vænne mig til 16:9 formatet på min 24". Der er simpelthen ikke nok plads vertikalt, og benytter man browseren eller andre tekstfyldte vinduer, er der en djævlens masse spildplads til siderne, da skærmens opløsning ikke er stor nok til at have 2 sider åbne ved siden af hinanden (1920 pixel til rådighed, 2x1024=2048 pixels er nødvendigt).
Jeg overvejer nu om jeg skal skifte til en 27"/30" med høj opløsning og IPS panel, eller til 2 mindre kvalitetsskærme, for den 24" skærm er, for mig, ikke en længerevarende løsning. Men den er sådan set udmærket til gaming, hvis det nu var det den skulle bruges til.
fortsat god aften