#20: Nu tænker jeg ikke bare på ATi's drivere i den nyere serie, men jeg tænker faktisk på det igennem de sidste 10-12år, her har jeg i altid haft mindre bøvl med nVidia driverne end ATi's. Jeg husker tilbage i 2000 hvor man næsten kunne skifte ml. 3-4 ATi driver (især Rage 1.0.6.86) afhængigt af spil fordi et kører ikke med den ene men den anden. I EAW manglede video sekvenser eller også virkede D3D mode ikke og så var man nødt til software mode.
Med Catalyst serien ja der var der også utal at rettelser mv. jeg husker Catalyst 2.5 som var nødvendig for at køre Splinter Cell, men så ville Startopia ikke køre og Falcon 4.0 lavede CTD's. Det blev bedre med Catalyst 3.7, men ikke helt perfekt.
Jeg har på nvidia ofte kørt med samme driver i 1-1½år uden problemer mht ældre og nye spil der udkom efter driveren - selvfølgelig ville en nyere driver måske give lidt mere ydelse, men kompabiliteten har været der uanset hvad. Den statestik har jeg aldrig kunne holde på ATi driverne.
Med HD4870/HD4850 kørte jeg alt med Catalyst 8.6, men så snart jeg kom over ja så lavede Bioshock jo problemer.... ehh altså.
Jo jeg har været rigtig glad for ATi kortene og de har leveret god ydelse. Driverne har også været ok i de spil man ved selve driver releasen er lavet til. Men jeg må sige, at med et ATi kort i maskinen har jeg altid lidt "nerver på" ved installation af spil - virker det nu eller ikke ?. Sådan har jeg aldrig tænkt med nVidia kort.
Det "grelleste" eksempel er nok, at jeg endnu ikke er støt på en ATi driver, der har understøttet, Falcon 4.0, EAW, TAW, MDK2, F/A18, Enemy Engaged, Jane's USAF på EEN gang - det tætteste var med Catalyst 2.4 hvor alle kørte, men radar'en i HUD mode på USAF ikke blev vist.
På nVidia drivere har jeg da oplevet sorte hoved figurer (f.eks I Star Trek), men når man så slog Enable Fog Emulation til el. fra så blev de vist igen.
#31: Yes, jeg kørte altid med Omega drivere !
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 16-10-2010 19:22:17.