Backup af død PS3

Diverse d.  09. oktober. 2010, skrevet af Jam The Man
Vist: 964 gange.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2010 16:04:48
Svar/Indlæg:
976/138
Hey all

Så skete det desværre også for mig, min PS3 har fået RLOD (Red Light of Death). Heldigvis har forsikringen dækket det meste, så jeg kan få mig en ny PS3 Slim.

Desværre ligger der jo bare 3.5 års savegames på den gamle harddisk, som jeg jo meget gerne vil redde. Umiddelbart vil Windows ikke læse disken overhovedet (Manager siger den skal initialiseres). Er der nogen der ved om/hvordan man kan få sine savegames ud?
da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
09-10-2010 16:48:40
Svar/Indlæg:
4438/91
PS3 bruger krypteret FAT32. Hvis det hjælper :S
Du kan evt. prøve at lave et image af diske med Acronis True Image og smide det på en anden disk i en anden PS3 og se om det virker.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af da9els d. 09-10-2010 16:52:48.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2010 17:58:01
Svar/Indlæg:
976/138
Min første tanke var også Acronis True Image, men med trial versionen på 2011 versionen var der i hvert fald ikke meget held. Den ville slet ikke genkende disken som om der var noget på. Når jeg checkede status på disken var der umiddelbart kun sludder på, hvilket jo nok er et resultat af krypteringen.

Jeg har haft den i en anden PS3, som ikke vil starte op med den i før den er blevet reformatteret, Super 😕

Jeg har dog flere steder læst mig frem til at man med diverse guides kan få data'en ud, men det er alt sammen sider der lover alt muligt med at de kan redde alt, og selvfølgelig vil have penge for at oplyse noget som helst. Og de fleste steder man læser anmeldelser af det lyder de altid alt for gode til at det ikke bare er bagmændene der har skrevet dem...

Any hints?

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
09-10-2010 19:44:40
Svar/Indlæg:
4438/91
Har du prøvet at kontakte support? Er der ikke et officielt PS3 forum?

Nik92

Superbruger
Tilføjet:
09-10-2010 22:32:47
Svar/Indlæg:
338/59
lav en tråd på pslife.dk de har ok styr på playstation :)

MellowDk

Erfaren rotte
Tilføjet:
09-10-2010 23:07:35
Svar/Indlæg:
32/3
Jeg lavede en backup af min PS3 i sin tid da mit bluray drev gik i stykker. Det blev gjort via backup inde på ps3'en. Grunden til at jeg gjorde dette, var at jeg havde læst mig frem til, at jeg kunne ik være sikker på at få min egen ps3 tilbage igen, når den havde været til rep. Da jeg så igen, ville ligge alt mit backup ind på min "nye" ps3, så virkede næsten intet af mit materiale, da det ik var denne samme maskine det lagt ind på igen. Tak for lort, alle savegames osv røg sig lige en tur. Ved godt det ik er samme problem du har, men selvom du får hentet de dataer ud af din HD, så kan du ik være sikker på at det data virker i den nye ps3 du køber.

Men hardisken virker vel stadig? Kan du så ik prøve at montere den i den nye ps3 du får? Måske er du heldig at du kan redde noget data den vej?

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2010 11:28:13
Svar/Indlæg:
976/138
#3 Så vidt jeg kan læse mig frem til på nettet kan tilbyder Sony kun at fixe maskinen, og levere den tilbage med en formatteret hdd. Men det kan selvfølgelig være de kan give et hint...

#4 Det prøver jeg 🙂

#5 Jeg har skiftet HDD et par gange i min nu afdøde PS3's liv, og der har jeg altid kunnet lave en fungerende backup af save-games. Det meste game-data skulle installeres igen, men har endnu ikke mistet save-games af det. Det var dog selvfølgelig også til den samme PS3, med ny HDD...

Og har, som jeg skriver i #2, haft den i en anden PS3, som ikke engang vil starte op før den er formatteret...