Ingen tvivl om at Linux er et godt alternativ, men forvent ikke at få en gammel bærbar til at blive super hurtig, for det er den ikke. Linux 10 skal sammenlignes med windows7 overall, og ingen gammel pc kører hverken windows7 eller linux 10 hurtigt, de kræver begge godt med ram og en fair processor.
dog skal I ikke være efter Linux pga. spil ydelsen og besværlige installationer, det drejer sig simpelthen om producenterne laver en linux version, så ville der ikke være den helt store forskel, men det er kunde segmentet alt for småt til.
Hvis man trods det bestemmer sig for at kører windows programmer på en linux maskine skal man forvente lavere fps. Da PC'en skal bruge en emulator til at tilpasse windows programmet til et sprog linux forstår. Så indtil at producenterne bestemmer sig for at alle spil skal downloades ved køb over nette i Linux, PC, Mac versioner skal I ikke forvente super fps.
Meeen jeg ser bestemt frem til kommende udspil fra spil producenterne. føler mig ret sikker på at mange spil begynder at komme som multi platforms kompatible. Steam til Mac er iværtifald et skridt i den rigtige retning, selv om at den kræver en fandens masse tweaken endnu..
Til dem der gerne vil prøve Ubuntu men ikke gider installere, så kan den bare downloades og startes direkte op fra CD'en uden at den installere eller piller ved din windows version, så brug 30min på at download den og prøv det, det skader vel ik :)