Hjælp!.. hvor skal kontakterne sidde?

Bundkort / CPU d.  14. oktober. 2010, skrevet af jaggop
Vist: 833 gange.

jaggop

Overclocker
Tilføjet:
14-10-2010 22:48:52
Svar/Indlæg:
108/32
Ok, har et meget medtaget A8nSli Deluxe som jeg har pudset af, men jeg er kommet til "bare" at flå alle stikkene ud til "system panel connector"

Jeg har kigget i manualen.. men jeg synes ikke det stemmer helt overens med mit mobo.. og beskrivelserne på selve mobo, synes jeg ikke giver mening.. kan nogen hjælpe mig

her panel:

her stik:

Kan nogen der kan hjælpe med mig at finde ud af hvor jeg skal putte hvad?
Newmain

Erfaren rotte
Tilføjet:
14-10-2010 22:54:46
Svar/Indlæg:
10/2
Det er nemt nok :D

Jeg har i løbet af de sidste par uger, skiftet motherboard på adskillige computere, uden faktisk at vide hvordan :P

MEN.. Du ka jo se på dit mobo at der står PWRSW = Power Switch.. så der sætter du jo bare dit stik i..

og sådan bliver du bare ved, det samme med din cpu fan, og andre faner.

Bare prøv dig frem, din pc ska nok give lyd fra sig hvis det er forkert sat i..

alle de små stik/pins eller hva de nu hedder, ville jeg skyde på skal side i de lysserøde der for sig selv :D

KlintMX

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2010 22:54:49
Svar/Indlæg:
259/5
Speaker kablet skal sidde på de 4 røde pins med det røde kabel der, hvor der er et plus. Reset knappen tilsluttes på de to blå pladser. Power knappen sætter du på de grønne.

Hvad er det for et kabel, som ligger ved siden af power kablet?

bullerfnis

Superbruger
Tilføjet:
14-10-2010 23:00:39
Svar/Indlæg:
71/9
Kan hjælpe lidt:
Ledning reset skal sidde på de 2 længst til højre nederst
PWR ledningen skal sidde på de 2 grønne nederst.
ide led skal sidde på de 2 røde nederst
Speaker skal sidde på de 4 røde øverst
pover led skal sidde på de grønne øverst.

nogle af de andre ledninger hidrører vist til lyd ell. mic, der skal du bruge manual.

yknippen

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2010 23:01:24
Svar/Indlæg:
248/3
Det kabel du har ved siden af dit power kabel er et dobblet USB kabel. Det skal sidde et andet sted på dit bundkort end det du har taget billede af.

jaggop

Overclocker
Tilføjet:
14-10-2010 23:02:20
Svar/Indlæg:
108/32
ok..er det ligemeget hvordan jeg vender dem?

F.eks.. dvs PWRSW er de 2 lysegrønne, ok - skal skriften på stikket vende "ud af"-- ud mod mig.?

Newmain

Erfaren rotte
Tilføjet:
14-10-2010 23:04:47
Svar/Indlæg:
10/2
jeg har normalt bare sat det i som det passer mig, og har ikke haft problemer med det.

jaggop

Overclocker
Tilføjet:
14-10-2010 23:05:03
Svar/Indlæg:
108/32
ok tak, ja det er vist til USB.. det er ikke mega vigtigt.. det er mest de basale ting.

NÅRH ja.. der lå endnu flere stik og gemte sig inde i frontpanelet.. reset stik , hd let..etc..

ok STORT tak alle.. jeg prøver mig frem

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2010 23:12:21
Svar/Indlæg:
1704/19
Husk at rød;grø,blå er + og gul og sort er altid minus med de kabler du har liggende fra kabinet...

Store røde på bundkort er Firewire og kan kun sættes i på en måde og Blå er USB kan også kun sættes i på en måde.