Der har nu efterhånden været meget snak om de kort herinde og jeg er selv blevet læst og påskrevet at mine temps. i hvert fald ikke passer, derfor opretter jeg denne tråd for at høre jer andres erfaringer med kortene.
Alle mine temp. målinger er lavet med 3 kort siddende helt op af hinanden.
Rum temp. : 23 grader
Idle (44% blæser) : 48 / 51 / 52 grader
Idle (100% blæser) : 37 / 38 / 38 grader
Temp. under Unigine Heaven 2.1 benchmark med blæsere på 100%
Max temp. : 59 / 66 / 65 grader
Temp. efter ca 15 min. med Furmark med blæsere på 100%
Max temps. : 71 / 88 / 86 grader
Kunne da være fedt hvis nogle af jer andre gad skrive hvad I får under samme omstændigheder.
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af MartinRos d. 18-10-2010 20:50:15.
jeg tror ikke det er så slemt... da det udkom så jeg nogle reviews hvor deres load temps var meget tæt på 100 med en rum temp på 25, kan dog ikke lige give link da det er ved at være lang tid siden 😕
20 grader rum temp, 1½ times gaming (bfbc2 og mafia 2) med 2 stk gtx 480 sli, lå den nederste på 89 grader og den øverste på 90 grader (3 slots mellemrum)
Det er det jeg mener, har fået påskrevet af flere herinde at de nemt kommer op omkring 100 grader selv med 100% på blæseren og det kan jeg overhovedet ikke få til at lade sig gøre, på trods af at jeg har 3 kort siddende lige op an hinanden.
Ja det har jeg, det hele sidder i et Fortress II, så det bliver ikke bedre.
Men f.eks. Riska herinde påstår at han på et fritstående system kan få sådan et kort over 100 grader med blæseren på 100%, men han mener jo også at det er bedre at have det stående på et bord end at have det siddende i et kabinet med godt airflow.
Det var omvendt ment, det jeg har fået af vide er at det ikke kan lade sig gøre at køre dem så "koldt" som jeg gør.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MartinRos d. 18-10-2010 21:05:42.
hehe så er det hvis noget galt... godt airflow = luft ind, luft varmes op, luft ud dårligt airflow = luft ind, og mere luft ind... eller ud og intet airflow = ingen luft hen til varme kilden og ingen varm luft væk... altså frit stående
Hvad ville #0 få ud af at undervolte eller underclocke hans GTX480 ?? Han prøver jo bare at vise at al den snak om de højetemperaturer ikke ligefrem er noget han oplever.
Altså jeg synes nu det virker fornuftigt nok, især med det kabinet og placeringen af GFX kortene. Alle ved jo at varmen stiger til vejrs så herfor er det lettere for blæseren på GTX 480 kortene i denne position at få varmen skudt ud ! Varmen ryger naturligt nok til vejrs og skal ikke som ved horisontal montering slås med at komme ud af kortet og trodse tyngdekraften. Yderligere har blæseren på kortene direkte adgang til den kolde luft fra bunden der bliver hevet ind. Der er ingen tvivl om at de er en kølingsmæssig stor fordel når man sidder med GTX 480. Jeg er temmelig sikker på at hvis kabinettet blev vendt om i "normal standard" position, så ville temperaturerne også stige på kortene, da "udluftningen" nu ikke foregår lige så let.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 18-10-2010 23:09:17.
Hvis man har sit GTX480 i et kabinet men bare et ok airflow er en 85-90 grader ikke unormalt. De tests hvor man ser temps på de 100grader er hvor de bare har skidtet liggende på bordet, så det er ikke fordi det er noget overraskende der. Det ser jo ud som det skal? 😐
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af CF d. 18-10-2010 23:32:58.
#18 I mit kabinet er der 3 stk. 120mm blæsere. 2 i fronten og 1 i bag. De kører på 1200rpm.
Havde en kort periode et GTX480 i mit system, og der blev det da kun 89grader i furmark. Jeg har endda 4 harddiske i fronten der blokere det meste af airflowet.
#18: Næh, det behøver man slet ikke. Har man bare gjort plads til et rimeligt airflow og fået nogle ordentlige fans der kan trække nogle cfm, ja så er der ingen ko på isen.
Jeg kunne heller ikke holde på bagsiden af mine gamle XFX GTX 260 (216) XT kort uden at brænde nallerne.
I mit kabinet nu der har jeg da godt nok 7x120mm fans og 2x 80mm. De er alle silent fans undtagen den 120x35mm jeg har i siden, men den har jeg en zalman controller på så jeg kører med 7v på den.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 19-10-2010 00:02:28.
#21: Det kommer da an på i forhold til hvad ? 🙂 . Mine 3x GTX 280 jeg havde før blev lige så varme og larmede faktisk mere da de altid kørte 100% fanspeed ved de høje temps, mine GTX 470 ligger kun på 75-77% fanspeed. Jeg har faktisk aldrig hørt hvordan de lyder ved 100% 🙂 Mit gamle HD4850 blev ihvertfald varmt... idle ved 70*c og load ved 89*c og det med stockkøleren.
Du har bare givet udtryk for at du mener at hans temperaturer er urealistiske uden et airflow der larmer som en støvsuger, og så fortæller jeg bare at det behøver man ikke.
Det kabinet han har smidt dem i, er nok et af de kabinetter på markedet med det bedste airflow til grafikkortene, så hans temperaturer er ikke noget der overrasker mig, og er bestemt heller ikke urealistiske.
#21 prøv at smide xfx 5850/5870 rev2 med blæseren i midten igennem furmark, jeg kan love dig for at det bliver varmt
jeg syntes helt ærligt ikke at 90c ved furmark er noget at snakke om
jeg har haft 280, 295, 4870x2, GX2 og de blev ALLE varmere end både mit 470, 465 og mit 480, 4xx serien hos mig toppe ved 90c ca ved NORMAL blæserhastighed og nej de larmer sku ikke vildt meget.
har du nogensinde haft et 4870x2 reference model? jeg kan love dig for at den køler nok er noget nær det mest belastende jeg har hørt
og tag lige at styre din lille hetz, det er bare nogle temps vi snakker om, take a fucking cookie and dry them eyes
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Don Fanucci d. 19-10-2010 00:19:11.
mit zotac 480 med original zalman køler på http://www.komplett.dk/k/ki.as... ligger lige nu mens jeg skriver på 39 grader. efter test med occt 310 grafiktest på 15min ligger den stabilt på 93 gr.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af bighair d. 19-10-2010 01:45:34.
Skal siges at under normal gaming bliver kortene aldrig over 70 grader varme og det er med blæser på 70% og der larmer de mindre end de HD5870 jeg havde før.
Så min konklussion er nu engang at de kort jeg har nu på alle områder er bedre end mine gamel, bortset fra at de er ca. 10 grader varmere, men det ændre jo ikke på noget.
Nu ved jeg ikk lige hvilke hd5870 du havde før dem du har nu, men mine powercolor (det ene lcs, siger ikk så meget 🤣 og det andet et pcs+) larmede langt mindre end et af mine evga gtx 480 (ikk sc)
Men kan godt være det er forskelligt fra model til model, dog plejer det ikk at variere alt for meget 😳
Tråden her var nu også mest til Riska, men det lader ikke til at han gider agumentere for sine meninger her i tråden. Men det er nu også ligemeget, det er jo fint at se jer andres erfaringer.
de temps du havde i den anden tråd var jo så også noget lavere der nærmede du dig jo ikke 89c på kortne der lå du og tøffede på nogle og 60c og dit miderste kort kan ikke måle rigtigt da det ikke er varmere end de andre kort det for jo ikke en 10. del af den luft de andre gør tro mig har skilt den køler ad mange gange og der er ikke huller i røven af den det ser sådan ud men der er ikke gennemgang til blæseren så kan ikke se hvor den for luft fra
men som jeg siger dine kort må være nogle wunderkort ellers har de den laveste vid jeg har set omkring de 0.900v som der er meget få der har da de fleste ligger på stock vid på omkring 1.050v og det sidste jeg havde lå på 1.075v og selv med nyt kølepasta og en 140 blæser hen over så en 10min med furmark og xtreme burning og fan på 100% runnede det nemt 100c
jeg kan også køre furmark uden at de bliver varme men set det nu op til at smadre kortet med fuld skrald på grafik og xtremeburning og så i højste opløsning
men hvis du har de 3 180mm fans på 100% og gfxfan på 100% så larmer systemet jo også så meget at man jo næsten ikke kan snakke sammen.. og hvis dine hd5870 larmede mere end dine 480 kort må de havde været defekte da blæseren på dem er fra samme fabrik og forskellen på dem er at den til 480 kortet er en 1.5A blæser og den til amd er en 1.25A så den på ati kortet kan jo ikke så godt larme mere den stock blæser der sidder på mine asus matrix p kort er en cm større og på hele 2.5A og den kan tage 6250 rpm den larmer men den kommer så heller ikke over 50% på noget tidspunkt medmindre jeg sætter den til 100%
Og lige en detalje under almindelig gaming bliver de ikke mere end 70c og det er med fan på 70% skriver du hvis det ikke larmer skal du sku have høreapperart det er vel lige knap 2800rpm pr kort og det er meget larm i mine øre mine HD5870 kort kommer aldrig i nærheden af 50% også de stock HD5870 jeg har haft aldrig over 50-55% og de sagde da lidt men 3 GTX480 kort med fan på 70% se det er sku larm i mine øre den maskine gad jeg ikke side ved siden af og game med..
ved du overhovdet hvordan den køler virker på de kort?? Den suger luft igennen blæseren og igennem bagsiden af de to huller i printet og der er jo lukket for flow af luft af de to andre kort!
og ja et setup på bordet med blæsere til at blæse luft hen over gfx og mobo er da langt bedre end et lukket kabinet med noget luft gennemstrømmning
men jeg er da ligeglad du har verdens koldeste gtx480 kort hurra for det
Nu er hullet jo lige akkurat lavet for at give et bedre airflow, så den skal nok få en del luft alligevel 🙂
Men ganske rigtigt, temperaturen på det "indkapslede" kort burde teoretisk være højere 🙂
Og lige den med om et fritstående bord er bedre er langt fra sandt, se eventuelt reviews af sider med antec skeleton iforhold til et lukket kabinet med guidet luftgennemstrømning, overtryk i kabinettet til gpu er klart at foretrække....
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Saint d. 19-10-2010 22:21:14.
det kommer jo an på hvad du har af fan til kortne jeg har 2stk 140mm fans til gfx en på hver side og en 120mm hen over så der er masser af luft og netop hullet er til at suge luft ind igennem men det midderste kort kan jo ikke suge noget luft da det første kort suger al luften igennem dens fan og det samme gør den nederste igennem dens huller der er ikke meget luft til overs til det miderste kort men grunden jeg kan komme frem til at hams kort ikke bliver varme er at de ikke rigtigt bliver presset fordi hans cpu ikke kan levere kraft nok til dem den bliver simpelthen en flaskehals så de bliver aldrig rigtigt 100% loaded
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af riska d. 19-10-2010 22:28:15.
Hvis du kigger på formen af vingen på blæseren på kortet, så lig mærke til det er vinklet meget nedad, det er netop til at presse luft igennem hullet til et kort som skulle sidde tæt op ad, så det virker nu ganske fint....
ja det skulle gerne virke men det gør det ikke ordenligt da kortne på begge sider suger det meste væk og det er endnu være med 4 kort for det har jeg skam også leget en del med
#43: Ah det passer nu ikke. Det er bare frem med Unigine Heaven DX11 og så smække alt på max. CPU'en betyder ekstremt lidt i denne benchmark og kortene skal nok koge. Selv i COD4MW med max på FSAA selv om det er DX9 så kan kortene virkelig komme til at svede på nogle af de åbne MP baner. T&L betød jo netop at belastningen blev flyttet fra CPU til GPU, den skal jo ikke flyttes tilbage igen.
Mit HD5970 i CF med HD5870 el. HD5850 nåede også op på de 80*c og en fanspeed med ca 65%. Men pga luftens passage i gennem køleelementen mv, så var larmen fra de kort mere hissende end de er på mine GTX 470 der er mere summende/brummende, og jeg kan bedst tage den lav frekvente men måske mere gennemtrængende støj. Der er både støjen fra køleren og så er der også selve støjen fra når luften bliver skudt ud af kortet.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 19-10-2010 23:08:36.
nej men de bliver ikke lige så belastet som med en cpu der kan brødføde dem md power mine kort bliver varmere med cpuen på max i stedet for på stock da de blev mere belastet
det er jo dig der tuder!! ellers havde du jo ikke lavet denne her tude tråd vel??
jeg har henvist til 1000 vis af test med gfx på 90+c du kan jo bare læse jeg kan da også skrive en masse temps på mine gfx kort og sige at de passer lav en temp log med afterburner eller ligende og sæt så kortne til at lave noget ikke noget tude bench men noget der trækker tænder furmark til multi gpu og så 1920/1080 alt på max til gfx og xtremeburningmode og kør det med fan på auto eller 100% og lad det køre end 20min så dumper du temp loggen her så skal vi se
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af riska d. 19-10-2010 23:09:07.
Altså nu havde jeg jo en 980X der kørte 4,6 GHz med to af mine kort og det ændrede godt nok ikke mere end højest et par grader i forhold til den CPU jeg har i nu.
Men læs du hellere lidt på det Gripen skriver i stedet for at opfinde dine egne konklusioner om andres ting.
ja med to kort og nu har du tre kort hvor skal den få power fra jeg opfinder da ikke noget jeg taler om fakta og erfaring men næ nej du ved bedre siger du jo!
#48:Det kommer da an på hvordan gameenginen er kodet. Hvis den ikke tager imod CPU instrukser så gør den ikke. Derfor så man da at spil som Aquamark kunne køres med 30FPS på P3 600Mhz og GF3 mens en AMD 1GHz T-brird med GF2 Ultra kun kunne toppe med 12FPS. Smed du GF3 oven i 1GHz T-bird'en så toppede den med 31FPS - altså hele programmets instrukser lå et andet sted (PCG HW nr.11-2000) Hvis der skulle måles på CPU kraft så tog man jo UT game enginen der var vild med MHz og mere eller mindre ligeglad om man sad med GF256 el. GF2Pro.
Men altså generelt... jeg forstår ikke hele debatten. Hvis temperaturen er som den er - så kan det jo kun betyde to ting, enten godt eller skidt. Hvis godt, så er der vel ingen grund til at bore mere i det.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 19-10-2010 23:17:55.
jeg spiller ikke dum de screenshots siger intet jeg kan jo ikke se hvad temp du har i rummet og kan ikke se hvad de er kørt ved men se mit link de ligger ikke på 100c men 99c tæt på skal jeg finde flere
Nu ved jeg godt det er GTX 470, men da jeg smed mit tredje kort imellem de to andre der steg temp kun 2*c på de to andre kort. Præcis som med mine GTX 280'er de afløste. Men jeg er nu stadig ret overbevist om at det er Fortress II lettere ukonventionelle design der er med til at gøre heat dissipation noget nemmere.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 19-10-2010 23:44:24.
Lige en lille side ting martin har du enablet Vsync i din driver for så er det derfor du har så lav temp da kortne så ikke maxer ud i load men ligger kun på 75-85% i max load
#68 ja selvom jeg ellers syntes at martin kæmper godt for sin sag 🙂 Men når snakken falder på GFX tror jeg ikke der er ret mange i DK som har den samme erfaring som Riska.
Kæmpede jo ikke rigtigt, men kanden kunne jo heller ikke fortælle mig hvad jeg skulle gøre for at få temps højere op, han blev bare ved med at påstå at jeg tog fejl og han havde ret og at jeg bare kunne læse på Google. Ved han bruger meget tid med computere, men hans fremgangsmåde er fandeme ikke for genial.
Jeg kan sagtens bunde, hvis du nu læser tingene igennem en gang mere så vil du se at jeg bare stiller spørgsmål til hvorfor han mener at mine målinger ikke passer, hvorefter han bare henviser til Google som jeg jo ligesom ikke kan bruge til noget.
Men der er tydeligvis nogle herinde der får det bedre ved at skulle hovere over for andre når de har ret, det er som sådan også fint med mig hvis folk ikke har mere indhold i deres liv. Har heldigvis et meget mere meningsfyldt arbejde end at sidde og glo ind i en computer hele dagen og spille rapkæftet på en forum.
#73 jaee øh der må jeg sgu give #74 ret. Er der nogen der kan lide og hoverer og fremhæve sit gear så er det sgu dig 🙂 Men så kan det være det måske giver mening for dig ,hvorfor det er trættende og hører på 🙂
Det er sjovt nok tit sådan folk med ikke så fedt HW som dem de kommer med påstande omkring siger. Men som sagtens 100 gange før herinde så er misundelse roden til alt ondt.
Hvis du læser tråden igennem så er der faktisk ikk voldsomt mange andre end riska, martin og dig (splat) som egentligt har deltaget i diskussionen, så ved ikke lige hvor du vil hen med de røde ører? 🤡
Drop nu den plade med folk er misundelige på dig, du er den første til at sige det hver gang og er da noget af det værste argument overhovedet....
Især med omtanke på at flere i tråden har sjovere legetøj end dig 😉
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Saint d. 21-10-2010 21:38:14.
For fanden da Martin ifølge din profil skulle du være 26 år, men nogle kender nægter jeg simpelthen at tro på det. Du opføre dig virkelig som en arto knægt der lige har haft konfirmation og købt en ny maskine for alle pengene...
Fint at du har noget godt hardware, men som #79 siger så findes der altså folk der har noget sjovere udstyr.
Så siger vi det martin jeg kan kun grine af det sidste, viser jo bare du er ude hvor du alligevel ikk har noget at sige andet end at begynde at prøve at dreje den væk fra dig 🤣
Tror nu ikk folk tolker tingene som de gerne vil, tror bare vi læser lige akkurat hvad du skriver gang på gang 🤡
Er det ikk noget lort at skrive? Hvis du tager udgangspunkt i andres konklusioner så er man vel ikk andet end endnu en dukke? Man bliver squ da nødt til at lave sine egne konklusioner og handle ud for dem ellers er det da til at lukke op og skide i, svarer til at elske et produkt før man har købt det, fordi en anmelder har rost det 🤣
Kan ikk rigtigt se det sjove i det? 🤡
Vi ved vist alle hvor meget riska har styr på elektronik (især når det gælder v-mods og reperationer af ting vi andre havde smidt ud med det samme)
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Saint d. 21-10-2010 22:04:08.
Begge har altså ret. Det er bare med grundlag for to forskellige kritierier af målingerne. Da parametrene for sammenligningen er lagt så er begge jo faktisk "enige".
Så nu synes jeg heller ikke det skal gøres værre end det er.
hold da op i snakker om temp, så skulle i prøve at bo på grønland hvor jeg har boet, der kan vi snakke om temp hahahha, når men når i nu er igang så ville jeg da lige høre om dette vandkøling ville kunne køle et 480 samt en i5 cpu, og vi snakker kun om de her radiatore da der er lidt plads i mit kabinet, er bare nys, håber så ikke at mit indlæg vil gøre at vi kommer over 200 tråde hahah sorry
Jeg kan da så sige dig martin at jeg låner skam ikke hardware jeg betaler for det jeg har faktisk brugt for over 100kilo i det her år indtil vidre men jeg skifter det ud når det ikke er sjovt mere og det ikke kan oc´s mere det kan da godt være at du tror at folk er misundelige på dig men tro mig det er der sku ingen der er for magen til prale røv skal man da lede længe efter og du har kun det hardware fordi du har en kontakt i usa eller hvor det er så du kan få det til en meget billig pris end vi andre kan få det til for ellers havde du sku ikke det system!!
jeg sagde fra start af at de temps var helt forkerte men du ville ikke tro mig og sagde at jeg ikke vidste hvad jeg snakkede om men det ser det jo så ud til at jeg gør og at det er dig der ikke ved hvad du snakker om da du jo har sådan en 3 fine fine kort i din maskine og så har de være forkrøblet med forkerte indstillinger så de kun har ydet ca 70% af hvad de kan yde derfor den lave temp de har jo bare arbejdet i næsten Idle hele tiden...
hvis jeg gad kunne jeg finde rigtigt mange tråde med dig i hvor du køre i den samme plade med dit system og hvordan du mener at folk bare er misunlige på dig smarte.. men det er der skam ingen der er ... og angående dit system makker så er det jo snart forældet da der kommer nyt inden for 30 dage så må du jo skynde dig ud og købe nyt så folk stadigvæk kan være misundelige på dig...
Bare mine 2 cent til den her tråd som du oprettede som en crybaby tråd fordi der var en der sagde dig i mod og dissede dit udstyr og sagde at du ikke kunne finde ud af at bruge det.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af riska d. 21-10-2010 23:08:45.
#100 det er håbløst 🙂 det trænger ikke igennem. Han kan SLET ikke se at hans attitude i denne tråd og MASSER af endre , både her og på HOL, er den der gør at folk bliver pissed på ham, og IKKE hans HW 🙂 Så har man godt nok trukket et stål tæppe af benægtigelse og selvmanipulation ned over øjnene så det siger spar to.
IKKE en gang har han skrevet i denne tråd , ok riska,sorry du havde ret ,jeg kørte med nogen forkerte indstillinger så mine kort slet ikke blev presset, og MARTIN det er DET jeg mener da jeg skrev lille martin i den anden tråd. Mennesker der ikke vil indrømme deres fejl pga en eller anden forkrøblet teenage stolthed,er i mine øjne små mennesker. Hvor imod rigtige mænd godt tør indrømme når de fejler 🙂
Det er fint at du tror at du kan lave en masse beslutninger omkring hvad du tror jeg ville have og ikke have hvis jeg ikke jeg var meget i USA, men sandheden er jo at du intet ved. Fint du har brugt 100.000 kr på hw i år, sikke rig du er, det er ca det halve af hvad jeg har brugt på ure til mig og konen i år. Men nok snak om det. Samt arbejdsmaskinen med 980X og Quadro FX som har kostet mere end det fine system du har testet på med 4 stk GTX480, men man kan jo blive ved med at diskutere herinde for alle er for stolte til at give dig, mig inkluderet.
Hvis du nu læser hvad jeg skrev da jeg fandt ud af at jeg havde fejlet så ville du også kunne se at jeg erkendte min fejl, men stadig skulle derhoveres, men som sagt 100 gange før så betyder det ikke rigtig noget for mig.
Nej nej. Stop nu martin inden du gør dig selv mere til. GRin. nu snakker du om ure ☹ vi er pisse ligeglade med hvad du har . Fat det nu. Og riska,lad vær og kør med på hans e penis trip. HAn tror jo det er det internettet handler om. At vise sin cyberpik. 🙂
Skal nok stoppe, så længe jeg er klar over hvordan tingene hænger sammen, det er nu bare meget sjovt at se hvordan alle jer små mennesker kan hidse jer sådan op over småting. Men det har nok ramt Riska i stoltheden at en mand der er 10 år yngre end ham kan ha flere midler siden han selv begyndte at snakke om penge.
Det var jo ikke mig der startede snakken om penge men dig der hentyede til at de folk der låner hardware derfor skrev jeg hvad jeg har brugt på hardware i år da jeg ville sige at jeg skam ikke låner noget hardware jeg betaler skam fuldpris for det uden at snyde skattefar for penge som visse andre""
jeg er sku da ikke ramt i min stolthed den maskine du har på arbejdet har du jo ikke betalt en krone for da den jo er til erhverv og kan trækkes fra i skat!!! jeg har skam penge nok jeg er enlig far på fuldtid og har ny bil og de ting jeg skal bruge jeg er da bare ikke så dum at jeg kunne finde på at bruge 200kilo på ure så er man jo en spasser og burde indlægges
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af riska d. 22-10-2010 11:41:35.
Det er fint du mener at jeg burde indlægges, men det er der vist ingen grund til, kan godt forstå at det er uforståligt for en person som dig at nogle mennesker kan ha den form for luft i deres økonomi.
Tror nu nok jeg betaler min del til skattefar så de småpenge du mener der ryger forbi gundet indkøb af HW er nok ikke det der vælder budgettet. Gider ærligtalt ikke battle økonomi med dig, for du taber tydeligvis og så er det jo lidt trist og spild af tid.
Suk. Jeg håber du en eller anden dag opdager at livet er andet end ure og penge. HEle lortet er alligevel kun til låns. Du kan ikke tage en skid af det med i graven.
#112: Jo mere han gør sig til grin i tråden her (såvel som mange af de andre tråde med ham), jo mere sørgeligt bliver det egentligt 🙂 Vær bare glad for vi ikke kender ham IRL 😉
Du skal jo huske på at solen skinner altid på hans kind. 🤣