Har du et link til infoen ved told og skat?
Jeg har svært ved at tro at danmarks statistik lyver, og for 2009 stod personskatter for 442 milliarder hvoraf 320 milliarder var ordinære skatter og 80 milliarder var arbejdsmarkedsbidrag. Jeg mener ikke man kan kalde en flad femøre af de skatter for erhvervsskat. Den næststørste post er "afgifter" som står for 253 milliarder (nu er vi oppe på 695 milliarder ud af samlet 801 milliarder altså ca. 87%) heraf er 168 milliarder moms, som jeg har et klart indtryk af at de færreste firmaer betaler da deres momsregnskab som regel kan kringles hen til 0, eller meget lille -.
Jeg vil vove at påstå, ud fra hvad man kan læse på Danmarks Statestik, at firmaer allerhøjest, i direkte skatter eller afgifter, betalte 100 milliarder til den danske statskasse i 2009 (hvis man er meget gavmild med hvad man formoder der kommer direkte fra firmaerne) 100 milliarder ud af 801 = 12%.
Men det er jo heller ikke så svært at forstå når man ved at firmaer som MCDonnalds, Coca-Cola... Og mere eller mindre alle internationale firmaer slet ikke betaler skat i Danmark... Det er jo verdens nemmeste ting at overføre en masse "værdier" til søsterselskaber i Irland (f.eks.) og derved have kæmpe "underskud" i Danmark der berretiger en masse fine fradrag til "staklerne"...