Jeg synes at det er sjovt, at der er ingen (med forbehold for at have misset en post), der nævner roning.
Roning er fantastisk, kombineret med styrketræning. Når du ror, træner du; biceps, triceps, skuldre, maveregion, bryst, ryg og baller for ikke at nævne lår og legge. Og så vidt jeg ved og har fået at vide, hvor jeg går, er det den sport, der næst efter langrend, giver den bedste kondi. Tilmed er den ret sund for leddene, fordi den netop ikke er vægtbelastende som løb eller lign. Selvfølgelig kan dårlig teknik dog medføre skader som i alle sportsfag.
Det kombinerer jeg med styrketræning hver anden dag og det er satme noget, der giver godt. Min primære proteinkilde er et par leverpostejsmadder efter træning og god varieret mad udover det. Jeg har aldrig prøvet proteindrikke, så det kan jeg ikke udtale mig om, men indtil videre synes jeg ikke, jeg behøver det. Jeg føler, jeg får nok proteiner, gennem den mad jeg spiser, da mit mål heller ikke er at være stor for størrelsens skyld, men det gør mig bestemt ikke til en splejs. 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Grislum d. 26-10-2010 12:03:48.