AMD tabte markedsandele i grafik segmentet i 3. kvartal

Litteratur d.  27. oktober. 2010, skrevet af kim_c
Vist: 896 gange.

kim_c

Overclocker
Tilføjet:
27-10-2010 22:30:03
Svar/Indlæg:
49/70
AMD har tabt 2,7% til både Nvidia og Intel i 3. kvartal

Læs hele nyheden her: http://hwt.dk/newsdetails.aspx...
wopper

Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2010 22:51:30
Svar/Indlæg:
234/58
trog osse nvidi scorer lidt på deres dual setup med deres egen GFX + en intel onboard til nå man kun skal browse de tæller jo bærbarne men i den markedsandel mener osse AMD er ved at lave nogel lingne det kan vi jo kun se frem til

Nakke

Overclocker
Tilføjet:
28-10-2010 09:50:51
Svar/Indlæg:
101/1
snakker du om hybrid crossfire, som har været der i lang tid?

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2010 13:24:15
Svar/Indlæg:
1814/48
Citatet i nyheden syntes at være blevet ramt af en oversættelses fejl i processen fra engelsk til kinesisk, da det er sat sammen af to tidsmæssigt forskellige udsagn fra AMD i forbindelse med deres Advanced Micro Devices (AMD) Q3 2010 Earnings Call.

Snakken om at Nvidia tog markedsandele var i AMDs præsentation placeret i forbindelse med lanceringen af Radeon HD5xxx serien. Som I måske husker var der i et stykke tid mangel på AMD GPUer.
AMD mener at denne mangel på de første chips i HD 5xxx serien gjorde at flere producenter besluttede sig for at udvikle notebook platforme der kunne bruge Nvidia chips, så de kunne levere et produkt hvis de skulle komme til at mangle chips fra AMD.
En anden konsekvens af manglen var at notebook producenterne tidligere på året, andet kvartal, havde købt flere chips end de havde brug for, for at sikre sig at de ikke kom til at mangle. Dette betød at de i tredje kvartal havde et lager der skulle bruges før de ville købe nye.
Endelig gav Dirk Meyer en faldende Euro kurs skylden for at nogle af deres løsninger blev for dyre i forhold til nogle notebook producenters mål for hvad deres notebooks måtte koste.
Hvis det ikke er gjort klart af ovenstående var AMDs fald i grafikandel, ifølge AMD, primært gældende for notebooks.

Hele præsentationen kan læses på http://seekingalpha.com/articl...
Den indeholder også nyheder såsom at Llano vil blive produceret i første halvdel af 2011 og at der vil komme flere detaljer om Brazos(der er platform for Ontario og Zacate) på deres financial analyst day(den 9. november 2010).

@1 Jeg tvivler på at det giver meget eftersom at AMD har haft en lignende funktion med deres "ATI SwitchableT Graphics" de sidste 2 års tid http://www.xbitlabs.com/news/v...

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2010 13:30:26
Svar/Indlæg:
1704/19
Bliver spændende at se til næste år nu flere store mærker allerede har lavet kontrakt med AMD for næste år... Selv det lille hvide firma Ævle og en af de større konkurenter Asus 🙂 Mon ikke at Nvidia også har et eller andet i ærmet for at give Intel lidt modstand.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gylle d. 28-10-2010 13:32:17.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
28-10-2010 16:45:23
Svar/Indlæg:
6368/477
Nu bruger jeg AMD både i min laptop og i min desktop. Før brugte jeg nVidia. Og jeg må sige, at jeg godt kunne finde på at skifte tilbage, kun pga. deres software. Der er så mange problemer med det. Min skærm kunne før nemt køre 13xx x 768 pixels, og med ATI's software kan jeg kun køre 1024x768. Tvinger jeg den længere op, laver den bare 960 x 768, og gør sådan at man ikke kan se hele skærmen, men skal flytte billedet rundt på skærmen. Alene af denne grund kunne jeg godt finde på at skifte tilbage, da det er skide irriterende. Istedet for konstant at lave nye kort og bestræbe på at være forrest, skulle de måske prøve at udvikle deres software bare lidt.