Køb af ekstern (usb 3.0?) harddisk

Diverse d.  28. oktober. 2010, skrevet af sortiarius
Vist: 451 gange.

sortiarius

Superbruger
Tilføjet:
28-10-2010 18:10:34
Svar/Indlæg:
353/59
Efter at have smadret mit Rampage II extreme bundkort har jeg været ude og købe et x58 sabertooth i stedet, dette bundkort indeholder som bekendt usb 3.0

tænkte derfor jeg ville slå et slag for datasikkerheden og få mig en ekstern HDD til backup til mine computere. Typisk arbejder jeg med tunge filer hvorfor jeg gerne vil have en med god hastighed.

Vil derfor høre om der var nogen der kunne anbefale en ekstern USB 3.0 (helst) 7200rpm HDD på 1Tb eller derover.

lige pt har jeg kig på en WD My Book 3.0 2TB disk men meningerne om den er meget delte på nettet. Ville derfor høre om der er nogen der har erfaringer med denne.

Alternativt kunne jeg selvfølgelig få en e-sata disk som angiveligt skulle være hurtigere, men så begrænser det selvfølgelig mulighederne for at tage HDD'en med til vennerne, o.lign.

hvad har i erfaringer med?
cybercb

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
28-10-2010 18:22:35
Svar/Indlæg:
1470/40
Hvis jeg var dig, ville jeg købe et kabinet for sig selv, og så selv finde en HDD og smide i den, så får du det, som du vil have det, og selvfølig et støre udvalg 🙂
Der er et par stykker her http://www.komplett.dk/k/kl.as... og så er det jo bare at finde en HDD og smide i den :D

Har selv dette ''kabinet'' http://www.komplett.dk/k/ki.as... Det er ikke det kønneste på billedet, men ser faktisk ikke ret grimt ud når du sidder med det, og så føles det meget solid bygget, da det meste er i alu/stål :D Og den performer rigtig godt sammen med en WD Black 500GB som jeg har haft i den. Fuld fart over feltet ❤

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2010 21:12:32
Svar/Indlæg:
4018/217
#1 Kunne være jeg også skulle hoppe på den vogn 😛

sortiarius

Superbruger
Tilføjet:
28-10-2010 23:03:57
Svar/Indlæg:
353/59
Kæresten skal også gerne bare kunne tage den med omkring og putte den i USB 2.0 computere, og er heller ikke selv så DIY-type må jeg indrømme 🙂

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2010 23:36:34
Svar/Indlæg:
1704/19
Min oplevelse med USB 3 og E-Sata er at de har samme speed , faktisk er mange af de controllere i de externe en Sata 1 men igen bliver jo heller ikke hurtigere end disken selv som idag ikke er højere en 80-120Mb/s.

Snakker vi extern SSD så vil du opleve en fordel ved USB3 eller en extern med E-Sata men Sata II / III controller.

Kører selv mest E-Sata da der er langt flere bundkort der har support for det nye som ældre, giver bare en større mulighed at ha disken med sig til venner og bekendte 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gylle d. 28-10-2010 23:48:49.