lotus symphony 3 er ude

Litteratur d.  30. oktober. 2010, skrevet af hightower
Vist: 580 gange.

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2010 16:22:04
Svar/Indlæg:
2440/66
http://www.altomdata.dk/lotus-...

(artiklen nævner den ikker på dansk - det passer ikke, mht windows versionen)

hva synes i om den ifht. OO ?

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af hightower d. 30-10-2010 16:22:33.
Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2010 18:15:35
Svar/Indlæg:
1814/48
Artiklen er skrevet i går, hvor kun de store hovedsprog var tilgængelige, hvor de danske versioner først er blevet lanceret i dag.

Personligt har jeg altid syntes bedre om IBM Lotus Symphony end OpenOffice. Grunden er primært at IBM syntes at have lavet en langt mere brugervenlig kontorpakke, men også ting såsom at de var hurtigere til at give læseadgang til Microsofts nyeste dokumentstandarder(såsom .docx) gjorde at jeg hurtigt droppede OpenOffice.

Der er dog stadig særheder, såsom at Indsæt billede hedder Opret grafik fra fil, samt at den insisterer på at starte et hurtig start ikon(der tager omkring 20 mb ram) foruden man vælger(i Filer-> Indstillinger-> Symphony) at beskrive sin computer til at være Moderat i stedet for standarden Hurtig. Men det er jo noget man kommer sig over og man med tiden kan lære forældrene(det med billederne).

Men jo jeg mener klart at den er en bedre kontorpakke end OpenOffice, hvis man altså kan nøjes med tekstbehandling, regneark og præsentationssoftware.

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2010 23:15:41
Svar/Indlæg:
2440/66
#1 ok, det havde jeg ikke lige lagt mærke til mht dansk oversættelse :)

det bliver interessant at se hvad der sker nu hvor oracle har overtaget styringen så at sige med openoffice, og udbryderne libreoffice.

jeg synes også symphony 3 har et langt bedre GUI, men jeg er alligevel lidt skeptisk når der står oracle og ibm "på pakken" - hvad kan de finde på hen af vejen at kræve $ for pakken (når den bliver "god nok").