Nej, nej, nej... lov mig at du ikke fyrer så mange penge af på en PC! Uanset hvad du køber nu, vil det være (endnu mere) forældet om 3-5 år. Tænk på den vildeste PC du kunne købe for 55.000 kr i 2005, og så fortæl mig om du ønske det var din nu?
Det er en LANGT bedre idé at købe en ganske udmærket computer nu, for MAKS. 15-20.000 kr, og så opgradere den om nogle år.
Det eneste der holder prisen nogenlunde er en god skærm. Alt andet er super-duper-virkelig-fantastisk-åndssvagt at købe top of the line. Det er en langt bedre strategi at købe hardware der er 80-90% så hurtigt, men kun koster det halve eller mindre. Dermed har du også råd til at udskifte senere, så du får nyt hardware igen når der kommer nye processorer og grafikkort, og så slipper du for at sidde med fornemmelsen af at have købt sidste generation (eller ældre) for dyre penge.
PS. Jeg kan heller ikke lige se hvorfor du har 2 x blu ray og x gange Windows 7?!
I øvrigt falder harddiske virkelig hurtigt i pris, så tag og start med 2 gb, og så tilkøb senere når du har behovet.
PPS. I øvrigt er der jo snart nye modeller/generationer på vej, både hvad angår SSD, grafikkort og CPU'er (både fra AMD og Intel). Så selv hvis du fyrer 55.000 af nu, kan du sidde og savle over de nye modeller ligesom os andre. 🙂
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Madmanden d. 31-10-2010 09:10:01.