Grafikkort ved at futte af?

Grafikkort d.  01. november. 2010, skrevet af sacron
Vist: 642 gange.

sacron
 
Overclocker
Tilføjet:
01-11-2010 21:48:46
Svar/Indlæg:
58/14
Hej.

Min computer begyndte her igår at opføre sig underligt, startede et spil Heroes of Newerth - når akkurat at connecte så går grafikken helt amok, farverne helt væk og streger kommer på skærmen, får lukket spillet ned - og kommer ind igen, det fungere. Jeg tog så et spil her idag, hvor der ingenting galt var - men så senere på dagen lavede den præcis samme stunt som tidligere, farverne gik helt amok - og computeren crashed. Jeg testede computeren så computeren i PES2011 - og her frøs computeren også og crashed - da den gentartede var der små farverige prikker ved bios billedet. Sidst jeg var på computeren for at gå ind i GPU - så frøs computeren pludselig hvor den sagde noget med grafikkortdriveren var blevet deaktiveret?? - mener jeg den var der i kort tid, da jeg efterfølgende fik blå skærm.

Jeg kører 2x8800gts 512 - og har prøvet at fjerne SLI, men hjalp ingenting, og tjekket om grafikkortene sad ordentlige i computeren samt stikkene.

Jeg kan måske forsøge at boote op igen, for at få et billede af det der GPU-z eller hvad det hedder, så i kan se graderne?

Spagme
 
Superbruger
Tilføjet:
01-11-2010 22:32:48
Svar/Indlæg:
792/52
Hvis der er små prikker ved bios billedet, så er løbet kørt. Så er et af dine kort sikkert futtet af.

Men prøv at rens dem. Og kør dem hver for sig.


sacron
 
Overclocker
Tilføjet:
01-11-2010 22:40:06
Svar/Indlæg:
58/14
Efter jeg skrev indlægget har computeren stået slukket, tændte den for 2 minutter siden og stadigvæk prikker på billedet - samt inde i biosen så det helt mærkeligt ud. Jeg oprettede også et topic inde på hol, hvor en nævne bundkortet som måske er ved at stå af?? :no:


sacron
 
Overclocker
Tilføjet:
01-11-2010 22:42:11
Svar/Indlæg:
58/14
Skal lige siges når jeg:
Sætter skærmstikket i det andet grafikkort - bag på computeren, så står skærmen bare og blinker? helt sort skærm. Så hvis jeg tager skærmstikket til det andet grafikkort får jeg farver og prikker.


Spagme
 
Superbruger
Tilføjet:
01-11-2010 22:46:51
Svar/Indlæg:
792/52
Prøv et enkelt kort af gangen. Altså pil det ene af dine kort fysisk ud af din maskine, og test dem hver for sig.

Men det er, undskyld mig, typisk hol at starte med det hardware der nærmest er umulig at fejlsøge på, istedet for at foreslå det mest åbenlyse.


doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2010 07:14:12
Svar/Indlæg:
998/134
der kun en mulighed prøv at afinstaller nvidia driver og test grafikkortene enkelt vis brug det som ikke streger og pletter i bios prøv så installere driverne i windows
ser ud til at et af dine grafikkort er futtet af


sacron
 
Overclocker
Tilføjet:
02-11-2010 07:40:21
Svar/Indlæg:
58/14
Har byttet om på kortene - så det kort skærmstikket normalt sad i - er taget ud og har byttet plads med det andet.

Her er det der GPU-Z for det "nye" kort på den anden plads.

http://img251.imageshack.us/f/...

Det andet kort ligger på bordet.

Ser alt normalt ud?