Jeg står og skal have mig en ny Harddisk til min stationære gamer, da jeg har fyldt mine 500GB om med spil 🙂
Så jeg har set mig lidt om, og først faldt valget bare på en Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ 1 TB http://www.edbpriser.dk/Produc... til 450 Kr.
Men så kom jeg i tanke om at mit MSI P55 GD85 har SATA6, så ledte jeg lidt mere, og fandt et par andre diske:
Så nu er det jeg er lidt i tvivl. Vil jeg mærke meget forskel på Samsung SpinPoint F3 der kun har SATA3 og så en af diskene med SATA6, de er alle 7200RPM?
Og hvad med det der "Buffer" ? Samsung SpinPoint F3 har 64MB sammen med WD Caviar Black WD6402AAEX 640 GB, mens alle de andre kun har halvdelen, 32MB, gør det en forskel nogen steder?
du får kun noget ud af "sata-600" når harddiskene er oppe i den hastighed hvilket nok kun bliver ssd, om der er nogen videre forskel på selve de diske du nævner ved jeg ikke.
Det er kun den data der er i bufferen der vil blive overført hurtigere... Altså tror ikke du vil mærke den store forskel. Vil hellere går efter stor buffer end sata600