Personligt syntes jeg ikk x58 platformen var noget der trak i mig, til spil osv har 750 tit vist sig at være en modbydelig lille satan der giver utroligt meget for pengene....
#7 Altså nu er en 760 alligevel så kraftig, så efter min mening, med et enkelt svar så nej. Med mindre man jo laver et eller andet vildt seriøst videoredigering eller billedbehandling. 😉
Altså hvis du skal have dig en I7 syntes jeg alligevel du skal holde dig til LGA1156 platformen.
Bundkort er billigere og rammene er billigere, men CPU'erne koster ca det samme.
Desuden kan du få en I7 uden låst multiplier til end 2500, og jeg kunne vildt godt selv tænkte mig denne (:
Min I5 760 køre alt for godt selv så kan ikke anden end at anbefale den og den nakker alle de spil jeg har prøvet, nu det mere mit grafikkort der ikke kan følge med mere 🤡
#0 feature/fremtids messigt er LGA1366 klart at foretrække, de ekstra PCI-E lanes på bundkortne har sin fordel i USB 3.0/SATA6 gbs, bundkortne, samt ved brug af SLI & Crossfire.
så hvis du skal bruge nogle af de ting, så har X58/S1366 en klar fordel.
hvis du derimod vil nøjes med færrer ram muligheder + ingen ordentligt fungerende SLI/Crossfire med USB3.0/SATA6 combo (altså ingen behov for over 16-20 PCI-E lanes), + skifter system(mobo/ram/cpu) inden for de næste 2år med sikkerhed, så er LGA 1156 et fint system og med de samme oc muligheder osv, men til en langt lavere pris da både cpu´er og bundkort og ram ka fåes lidt billigere.
tror godt du ka spare en små 1000-1500kr, ved at vælge I5 750/760 frem for I7 930/950´ernen, allene på Bundkort/ram/cpu.
11# Man kan sagtens få 16x 16x + usb3 /sata600 og 8x 8x + usb3 /sata600 bundkort. De billigste med 8x 8x koster under en tusse. 😲 Har selv købt et for 700kr i demoshoppen ( normalpris 1200) Det er tilmed et fint OC board (P7P55D E PRO) det kører både sli og cross 8X 8X og har sata600 /usb3 uden ydelsestab på pci-e delen. 😉
Tjo har lige prøvet af se om det nu kunne gøres billigere på edbpriser, men nej det blev det ikke. Så du skal nok ikke regne med, af det kan blive bedre en det du selv har lagt op der. 🤡
I de spil der ikke udnytter mere end 2 kerner er en overclocket e8500 noget af det hurtigste der findes.!! Men der er efterhånden nogle cpu afhængige spil med slamkode der er glad for 3 og 4 kerner, synd når det bare er spiludviklerne der hopper over hvor gærdet er lavest. :no: 😐
# Jeg kører med det setup, samlede computeren i sidste uge og det kører super 🙂 Jeg skal snart til at overclocke cpu'en til 4 ghz og så bliver den hurtiger end en i7 860. Så man får rigtig meget for pengene.