Senior Skribent
Tilføjet:
03-11-2010 15:54:40
Svar/Indlæg:
15982/637
En tanke strejfer mig ofte og jeg forundres hver gang. På trods at stigende salg af mobiltelefoner mv og andet kommunikations udstyr virker det som om at folk er utroligt hæmmende når der skal kommunikeres via en faktuel mundtlig dialog. Folk tyr mere til email og sms'er og afventer svar herfra og bliver mere og mere frusterede når der så ikke kommer noget rettidigt.
Det er en tendens, jeg ofte synes viser sig blandt hardwarebrugere mv, og især når det angår spørgsmål om RMA sager, levering, reperation osv osv - der bliver stillet spørgmål, der søges at blive besvaret af andre end "kilden" selv.
Jeg spørger mig så tit - hvorfor ?.
Hvorfor kan folk ikke bruge deres mobiltelefoner til faktisk at bruge dem til det de er beregnet til ? altså opkald til andre mennesker !.
Jeg griber mig selv i at give et dask på panden for at tænke, jamen for fanden ring dog derind og spørg !.
Hvad er sket for kommunikationen ? kan vi ikke længere tale med andre som måske ikke lige er i vores omgangskreds uden, at det skal være pr. email eller sms ? Er folk blevet menneskesky eller "konkfliktsky" ? intet mod til konfrontationer ? Ofte kan meget afklares bare med en samtale med et menneske i den anden ende af røret.
Ja jeg spørger bare, hvad sker der ? 😐 😎
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 03-11-2010 15:59:21.