Mere 24/7 venlige dele? (Strøm)

Diverse d.  03. november. 2010, skrevet af DanishGuy
Vist: 410 gange.

DanishGuy
 
Superbruger
Tilføjet:
03-11-2010 21:13:31
Svar/Indlæg:
743/80
Ender nu her med at sætte min stationære til at køre som min server.
Og så købe en ny stationær selvfølgelig.

Spørgsmålet er lidt hvad jeg skal skifte ud for at gøre den mere energi-'rigtig' 😛

Den ses i min profil lige nu.

Jeg er dog sikker på at beholde bundkort og cpu - eftersom at den skal bruges til lidt mere krævende opgaver også.

Hvad skal jeg skifte så?

Og hvor langt ned kan jeg komme i kWh/dagligt vil i tro?
Simson719
 
Overclocker
Tilføjet:
03-11-2010 21:24:39
Svar/Indlæg:
370/19
Du skal hvertfald skifte dig graffikkort ud, der er rigtig meget at hente i forhold til hvad du skal bruge den til selvfølgelig :)

Men tror ellers ikke du kan gøre så meget, din psu er rimelig energi effektiv :)

Så lige du havde vandkøling, en pumpe bruger også lidt strøm, men tror ikke det kan betale sig :)


Saint
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2010 21:30:59
Svar/Indlæg:
1971/31
#0

Det squ svært at skifte så meget i den når du er sikker på du vil beholde cpu og bundkort.... Går selvfølgelig an på hvad serveren skal lave, men jeg ville ikk gå længere ned i ram og strømforsyning kan du få en mere effektiv en, men det er så lidt at det nok ikk er der jeg ville ligge mine penge....

Eventuelt undervolte cpu´en er en mulighed....


DanishGuy
 
Superbruger
Tilføjet:
03-11-2010 21:34:45
Svar/Indlæg:
743/80
Jeg kunne sætte noget passivt på ja..
Men det er jo sådan et lukket NorthQ system og specs siger:
Effektforbrug: 2,5 watt


I forhold til GFX, skal jeg så bare finde det med det laveste idle forbrug?
Nogen forslag?


DanishGuy
 
Superbruger
Tilføjet:
03-11-2010 21:37:05
Svar/Indlæg:
743/80
#2

undervolte, altså ligesom ved overclocking bare modsat?
gå lidt ned af gangen og se om det virker ved prime ex? 🙂


Saint
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2010 21:37:58
Svar/Indlæg:
1971/31
#4

Lige præcis 😉


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2010 21:58:10
Svar/Indlæg:
826/60
skift til en celeron E3300 ... den bruger meget lidt strøm ifht din quad
skift bundkort til et med on-board vga

men det var jo netop de dele du ville beholde.... 😳


MuhammadMJensen
 
Overclocker
Tilføjet:
04-11-2010 11:51:24
Svar/Indlæg:
1019/39
Syntes først du skal se på hvad du reelt har brug for at kraft til serveren, fordi det kan sagtens være bedre at købe noget mindre for de penge den måske kan indbringe ved salg. Men hvis du er fast besluttet på at det skal være sådan så skal du ihvertfald have gfx ud også enten køre med onboard eller et meget lille gfx.
Også ved jeg ikke lige om din cpu har det der auto clocking ting som i7 har hvor den selv clocker ned hvis den ikke bliver brugt, hvis den har den kan den self være god bare at beholde.

Måske ville du også kunne leve bedre med den tændt 24/7 hvis du fik den lyddæmpet, hvis den self ikke er det nu. Ved af egen erfaring at det kan være pænt irriterende at høre på serveren blæser når man prøver at sove...

Har selv prøvet at bruge min gl. bærbare som server, og det var fedt nok i starten, specielt da jeg aldrig havde prøvet det før. Men jeg har nu fået købt mig en fin lille comp som er min server:

ZOTAC ZBOX SD-ID10
Intel Atom D510 1.66 GHz
4gb ddr2 ram
500gb hdd

Sådan er dens specs, ja det er ikke noget vildt men nok til at holde hp og cs:s server kørende, og det er omkring alt hvad jeg har brug for.

Derfor vil jeg råde dig til at se grundigt på hvad du har brug for og specielt også hvor den står, for den kan være irriterende at høre på hvis den er tæt på en.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MuhammadMJensen d. 04-11-2010 11:55:19.


DanishGuy
 
Superbruger
Tilføjet:
04-11-2010 13:39:00
Svar/Indlæg:
743/80
#7

Den clcoker ned så snart den ikke bruges ja..
Så på den led er den ok.

Mine krav er lidt vanvittige.. Skal bruge en server der kan konvertere HD til PS3 'on-demand' - altså streame dem live. (Over nettet, ja)
Og gerne mere end en film af gangen..

En atom processor kan måske klare en film af gangen.. Og så er der intet tilbage til ftp, http, sql, torrent ect.

Så skal den have plads til 5+ harddiske med mulighed for opgradering..! Altså ubegrænset plads, stort set.


Men et bud på et gfx der ikke bruger strøm næsten?


MuhammadMJensen
 
Overclocker
Tilføjet:
04-11-2010 14:09:55
Svar/Indlæg:
1019/39
nåååh ok, hvis dine krav er så vilde tror jeg ikke du skal skifte gfx, mener den vil kunne bruge gfx til convert. (kan godt være jeg tager fejl). Men mener at det er hurtigst hvis gfx gør det, og hvis dit gfx også clocker ned auto er der nok heller ingen grund til at skifte det. Så evt. penge du sparer ved ikke at skulle skifte noget, kunne du jo bruge på nogle gode diske til den.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2010 14:43:50
Svar/Indlæg:
5474/39
#8
Jeg mindes SSD bruger mindre strøm end almindelige hdd. Når de engang kommer ned pris, så kunne i måske bruges.

Ellers vil jeg sige deaktiver de porte, som ikke bruges i bios...