nej det er flere faktore som spiller ind
vi du ripper dem i max kvalitet alså som det var en dvd skive fylder film 8,5 gb per styk (hvis de er orginale) kaldet en iso fil eller image fil
så kan du bruge clonedvd2 eller dvdshrink og fjerne bonus materiale, andre lydspor end engelsk og du kan korte filmene ned til at fylde omkring 4,7 gb, men dette tager dog også en lille smugle af billedekvaliten, men ikke noget som er værd at snakke om normalt. også iso fil,
alternativt er der xvid. dette ville fjerne surrond sound, og skære væsentligt i billedekvalieten, og fjerne dvd menu. men så fylder de mellem 700 mb til 2 gb alt efter kvalitet,
Blueray kan du rippe som iso filer også, hvilket ville være dumt fordi de ville fylde sindsygt meget. 25-50 gb pr stk
Så er det MKV, som er et format til at ripper hd film i (blueray). mest brugt på piratsider.
dette vile får dem til at fylde mellem 4-10 gb alt efter hvalitet og om det er 720p eller 1080p.
Jeg kan så også fortælle dig at rippe til xvid eller mkv vil tage meget længere tid end til ISO format.
jeg ville anbefale dig at rippe dvd til 4,7 dvd format, fordi det er en god størrelse og så går du ikke på kompromi med noget særligt. det er hurtigt. og du kan nemt brænde dem ud på en normal dvd skive (4,7gb)
Jeg vil ikke anbelafe dig at rippe blueray fil meget stor process og kræver blueray drev. og tager tid!
derudover skal du anskaffe dig et program kaldet anydvd til at fjerne kopisikring på dvd'erne hvis du er orginale. for at kunne rippe dem.
Både clonedvd2 og anydvd er udviklet af slysoft.
nemme at bruge, og jeg mener der er en prøveperiode på 14 dage eller lignende.
Håber du kan bruge dette hvis du har sporgsmål kan du spørge løs!