Mere brok over PostDK

Hyggehjørnet d.  05. november. 2010, skrevet af Invzr
Vist: 1076 gange.

Invzr

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2010 20:30:52
Svar/Indlæg:
1229/130
Halløj

Ved godt der er mange der gør det, men nu vil jeg også brokke mig over PostDK..!! Nu er det fjerde gang jeg bestiller noget fra USA hvor selve transport tiden har været væsentligt mindre end den tid det tager for PostDK at toldbehandle pakken! Det er simpelthen for dårligt efter min mening.. Specielt da jeg har fremsendt faktura to timer efter PostDK's track&trace sagde at den var tilbageholdt pga. manglende faktura.

Det kan sgu ikke være rigtigt at det kan tage SÅ lang tid at regne ud hvor meget jeg skal betale i told.. Har før forsøgt at fremsende fakturaen inden pakken når til DK, men det nytter ikke noget
Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2010 20:49:03
Svar/Indlæg:
3854/175
Pest-DK er mine eneste ord.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2010 21:14:49
Svar/Indlæg:
3332/33
Mange er ikke glade for PostDK, men det her er et hardware forum.. Og ikke et tud-over-postDK-forum.

Det er okay, hvis folk søger noget hjælp til det ene eller det andet, i forbindelse med at forhold sig til den ringe service de nu har været ude for.

Men dertil synes jeg grænsen går. Man skal ikke sidde og lave den ene hade/tude tråd efter den anden, bare for at brokke sig.

Invzr

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2010 22:33:53
Svar/Indlæg:
1229/130
#2 Arh hold da op, der er da masser af tråde om alt muligt andet end hardware herinde, og det mener jeg nu der ska være plads til.. Hvis du udelukkende vil læse ting der er hardware relaterede, så skulle jeg mene at det vil være ret nemt for dig at undgå tråde som denne, da der jo trods alt er flest tråde om hardware herinde 😉

Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2010 22:40:21
Svar/Indlæg:
2211/331
Hvad er en SOAP-BOX ,som regel er det til alt andet end lige HW

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Noltus d. 05-11-2010 22:41:57.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2010 22:52:40
Svar/Indlæg:
3332/33
#3 og #4
Det har ikke kun noget at gøre med emnet. Fair nok at vi har soap box, men der er sgu grænser.

Ja, jeg ved godt jeg nemt kan undgå tråden ved bare at gå videre. Men hvis 10 andre laver samme nummer, så bliver soap box jo hurtigt fyldt med en masse brok.

Altså kort sagt ser jeg ingen grund til at oprette en tråd, bare for at fortælle "hey, ligesom alle mulige andre har jeg været udsat for dårlig service."

Så kunne man ligeså godt have smidt det som en post, i eksempelvis den tråd der omhandler prisstigninger og diskuteret det der.

Oh ja, og der er forskel på en soap box og så til en ren herskare af tråde der udelukkende går ud på at fortælle andre, at noget er nederen.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tenkin d. 05-11-2010 22:53:37.

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2010 22:56:21
Svar/Indlæg:
1704/19
Man kan enten selv sørge for at toldpapir er ordnet eller bruge en anden fragt leverandør står jo en frit for.

Invzr

Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2010 23:26:29
Svar/Indlæg:
1229/130
#5 Helt ærlig.. Hvad går der af dig ved at folk skriver lidt om at de er utilfredse med et eller andet..? Og hvis denne tråd ikke er ok at oprette i soap-boxen, hvad er så egentlig ok?

#6 Hvordan sørger jeg for at det er det? Sidst forsøgte jeg jo at sende dem fakturaen i forvejen så de kunne regne ud på forhånd hvad der sku betales i told, hvad bør jeg gøre i stedet? Ja kunne selvfølgelig bruge GLS, de sender en toldopkrævning efter man har fået pakken så vidt jeg ved

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2010 00:04:51
Svar/Indlæg:
1978/216
#2 Du kan da bare lade tråden være i fred.. sq da ingen der tvinger dig til at hoppe ind i den.. overskriften siger jo tydligt at herinde bliver der hældt vand ud 🤣

Og igen hvem styre hvor grænsen går for hvor meget Soap vi andre gider høre på 😀 det er da ikke noget du kommer til at bestemme 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 06-11-2010 00:05:40.

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2010 02:31:08
Svar/Indlæg:
1704/19

Du tager din faktura og betaler importafgift og moms på det lokale Skat og sender så en kopi via mail til det fragtfirma du bruger samt tilføjer forsendelses nummer.

mikam

Superbruger
Tilføjet:
06-11-2010 08:12:34
Svar/Indlæg:
873/25
#6+9
Men det er vel ikke muligt at vælge Post Danmark fra, når det er noget der er bestilt fra udlandet?

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2010 08:47:29
Svar/Indlæg:
3332/33
#7 Det må i selv om så, jeg luftede bare min mening. Jeg synes ikke det er i orden at man skal blive ved og ved og ved med at oprette tråde som andre allerede har oprettet, bare for at bashe noget.

#8 Jeg har lige forklaret i #5 at det ikke handler om at JEG kan springe over tråden.

OG, siden i jo slår på at det er soap box og at det er fint at man brokker sig, så kan jeg vel også lufte min mening uden at få smidt "gtfo" i hovedet ?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tenkin d. 06-11-2010 08:50:41.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2010 09:19:11
Svar/Indlæg:
4018/217
#2 Ved ikke hvor meget hardware forum det her er. Når jeg endelig har et computerproblem hvor mine ram er defekte får jeg enn post i min tråd som godt nok var hjælpsom men ingen svarede på det jeg spurte om imens man kan se en tråd med spørgsmål om mac med 20+ svar i... Ved godt jeg har brugt soab box til meget der ikke angår HW men har godt nok også hjulpet mange mennesker her inde igennem tiden :no: Og trods alt er soab box også lavet til alt der ikke har noget med HW at gøre.

#0 Post-dk er det værste der findes. I sommers måtte jeg vente i lidt over 5 uger for at få min pakke udleveret fra tolden. Kunne dog hente den "allerede" efter 3 uger men da den blev sendt som delforsendelse (hvilket fremstod på pakkerne) måtte jeg betale 2 gange importgebyr (man skal kun betale et importgebyr på delforsendelser) samt betale dobbelt told for min pakke.
Fik at vide at de aldrig havde fået min kvitering og derfor selv måtte sætte prisen, selv om prisen fremstod på pakken. De havde heller aldrig bedt om kviteringen på nogen måde selv om damen sagde at jeg burde have modtaget et brev. Post-dk´s toldservice var 2 uger om at læse en mail og sende svar. Da jeg svarede på mailen var de næsten en uge om at læse mit svar... Og der var ingen hjæp at hente på posthuset...
Det endte med at jeg nogenlunde betalte den told jeg skulle, tror det blev til 15kr for meget hvilket jeg ikke gad at bruge tid på at klage over...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 06-11-2010 09:23:37.

Invzr

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2010 10:27:55
Svar/Indlæg:
1229/130
#9 Ok, det må jeg gøre næste gang så 🙂

#10 Jo det kan man i nogle tilfælde godt, kæresten har lige fået noget kosttilskud fra USA som blev leveret og toldbehandlet af GLS.

#11 Ja det skal du da være velkommen til, men så må du da være indstillet på, at andre der ikke deler din mening, giver det til kende. Jeg er udmærket godt klar over at mange før mig har brokket sig over det, men jeg har svært ved at se hvordan det kan genere dig, at jeg nu også har lavet en tråd med min oplevelse af dårlig service.

#12 Haha, det er lige sådan noget jeg mener, fatter ikke hvordan alt derinde kan foregå så trægt og ufleksibelt

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2010 11:41:33
Svar/Indlæg:
7765/230
hvor grænsen går, behøver du jo egentligt ikke bekymrer dig om. Det er det vi har crew til right.. 😛

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 06-11-2010 12:38:56.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2010 11:53:42
Svar/Indlæg:
3332/33
#13 Som regelt er der noget info eller et spørgsmål inkluderet i de tråde jeg har set. Eksempelvis de stigene priser, det er info til os her på forummet og starten på en fin debat.
Eller hvis en gut spørger, hvordan han skal forholde sig til ditten og datten, det er også indledning til debat.

Det her ser jeg bare som en tude tråd. Og det er også fint at andre ikke deler samme mening som mig, men derfor behøver i ikke skide højt og helligt på min, bare fordi der står "soap box".

Det er nøjagtig ligesom salgsforummet, der går også grænser og det var der stor debat om, da der var en som prøvede at sælge nogle billetter, men tråden blev lukket.
Så fordi der står salgsforum, kan man åbenbart ikke sælge hvad som helst.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2010 12:07:34
Svar/Indlæg:
1978/216
#14 Ja det vil jeg sq også mene. Så Tenkin du er fyret som smagsdommer over gode og dårlige tråde 🤡 tro du vil føle dig rigtig godt hjemme på EB Nationen

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2010 12:19:45
Svar/Indlæg:
5224/222
#15 Du er nok det største brokhoved/tuder på hwt, du må være ulidelig IRL

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2010 12:28:02
Svar/Indlæg:
3332/33
#16 Så du synes det er fedt med tråde hvor det handler om at brokke sig over firmaer ?

#16+#17 Hvis i har noget personligt til mig, så smid det i en PM istedet for det fis der.

Invzr

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2010 12:43:34
Svar/Indlæg:
1229/130
Tenkin, jeg ser din holdning som værende dobbeltmoralsk.. En "tude-tråd" synes du åbenbart overhovedet ikke er ok, men samtidig synes du at din egen tude-post over hvor skidt du synes det er at folk laver tråde som min, er helt iorden 😛 Det hænger altså ikke sammen..

Som sagt, hvordan kan du have ondt i røven over sådan en tråd her?? Du bliver ikke påtvunget at læse den, og det er jo ikke sådan at der er overflod af tråde som denne.. Så slap dog lige lidt af, og drop paragraf-rytteriet

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2010 12:58:27
Svar/Indlæg:
1704/19

Jo er skam muligt, du vil nærmest altid kunne vælge TNT, DHL, UPS, DPD eller GLS det er jo kun et spørgsmål om man vælger billigste løsning og har en dag eller to længere levering eller vil betale kassen for lev.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2010 13:09:07
Svar/Indlæg:
3332/33
#19 Hør... i din overskrift står der "mere brok", allerede der siger du "der er egentlig andre tråde med det, men jeg opretter sgu lige en ny."

Og så indleder du med "Ved godt der er mange der gør det, men nu vil jeg også brokke mig over PostDK..!!" og det er jo det samme som at sige "fordi andre brokker sig, så vil jeg oprette min egen brokke tråd."

Hvorfor smed du ikke din holdning ind i en af de andre tråde ? Forummet er ikke oversvømmet med det, endnu, men det kunne det da sagtens blive hvis alle andre også havde den samme holdning som dig.
Og når det er sagt, så har der alligevel været en del tråde - med masser af muligeder for at poste i dem - om PostDK.

Dobbelt moralsk ? Hør lige, jeg tuder jo ikke. Jeg siger fattet at jeg synes det går over gevind, når man skal oprette tråde med det udelukkende formål at hade på et firma.

Jeg siger ikke at du og andre ikke må brokke jer, men der er slet intet behov for at oprette en ny tråd, hver gang i vil klage over noget. I og med det ikke er PostDK's forum, så kan en ny tråd jo ikke retfærdiggøre for hver enkelt klage, så her på hwt er det bedre at have det ét sted eller i det mindste meget få.

Jeg synes jeg har forholdt mig helt rolig, ingen grund til at bede mig slappe af, men alligevel kommer den ene efter den anden med personlige angreb på mig.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2010 13:26:13
Svar/Indlæg:
7765/230
"men alligevel kommer den ene efter den anden med personlige angreb på mig."

er det din opfattelse af det, fatter jeg da ikke at du ikke bare tier det hele ihjel.. 😲

Men nej - bliver ved at smide brænde på bålet, nærmest som om du har det fino med at holde liv i diskussionen.. 😴

Invzr

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2010 13:31:04
Svar/Indlæg:
1229/130
#21 Nej ok, var heller ikke ment som at du sku slappe af i den forstand, mente mere at jeg tror du kan være ganske rolig med hensyn til om forummet bliver oversvømmet af tråde med brok. Jeg kommer til at gentage mig selv, men synes ikke rigtig at sådan en tråd her skader nogen/noget.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2010 14:02:51
Svar/Indlæg:
3332/33
#22 Så du vil have jeg skal bøje mig forover og bare tage den hårdt bagfra, eller hvad ?

"I stand alone. And if they keep coming - I will never stop killing!"

...

Bare fordi man ikke er enige og har en evt. hektisk diskussion, behøver man jo ikke svine andre til. Det er et fesent løgspark, hvis du spørger mig.

#23 Nu ved jeg ikke hvor aktiv du er på forummet, men det er ligesom med "ny computer, 5k" og "ny gamer bærbar" trådene. Dem kommer der mange af, selvom de ligner hinanden på en prik.

Og mange henviser også til de tråde der så har været forinden. Det er jo ikke den enkelte tråd der skader nogen, det er den generelle holdning man får til tingene, når sådan noget bare bliver ved og ved.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Tenkin d. 06-11-2010 14:04:39.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2010 14:07:10
Svar/Indlæg:
7765/230
sorry men er ikke på det hold, men kan da sikkert hurtigt sende en pm med adresser på adskellige værtshuse i nærheden af pisserenden hvis du vil have det.. 😛

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2010 14:10:58
Svar/Indlæg:
3332/33
#25 Og nu kom jeg så til at tænke på, hvorfor du er i besiddelse af sådanne adresser, men på den anden side er jeg ikke sikker på at jeg vil vide det. 😛

Eigner

Overclocker
Tilføjet:
17-11-2010 15:36:22
Svar/Indlæg:
31/7
Jeg vil gerne klage over post danmark, men hvem skal man skrive til? Hvilken adresse /email?? Jeg kan ikke finde det på deres hjemmeside.

Det er simpelthen uacceptabelt at:
4. november 2010 09:11 Registreret i udlandet
4. november 2010 19:02 Afsendt til DANMARK
8. november 2010 19:08 Ankommet til DANMARK
8. november 2010 19:09 Under toldbeh. hos Post Danmark
9. november 2010 08:05 Tilbageholdt da faktura mangler

Samme dag sender jeg AL dokumentation på alt er betalt (det var en forsendelse sendt over i 2 pakker).

Jeg har dags dato INTET hørt fra dem! Det kan simpelthen ikke være rigtigt! De har et monopol på pakker der kommer til Danmark - og de tager sig urimeligt godt betalt med deres gebyrer. Og oven i det leverer de ikke en gang pakkerne til adressen (selvom man jo sådan set har betalt for den levering!!).

Hvordan klager man? Man må da kunne gå til EU eller en anden højere instans og få gjort noget ved det her!

MuhammadMJensen

Overclocker
Tilføjet:
17-11-2010 17:15:04
Svar/Indlæg:
1019/39
#27 så vidt jeg ved skal du klage til dit lokale posthus som så tager den videre i systemet, ellers mener jeg der er en kundeservice hos postdk du kan ringe og klage til.

Hvis du vil klage over postdk skal du gøre det til forbrugerombudsmanden, du kan ikke bare sådan lige selv klage til EU osv.. Det er så ham som så eventuelt tager sagen videre.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2010 20:07:05
Svar/Indlæg:
2872/90
Er os ved at blive sindsyg af post dk.. Nu har de igen ik afleveret min pakke men bare afleveret den på posthuset..

Postmanden har ikke engang lagt en seddel, med han har været forhindret (på en eller anden måde) i at aflevere pakken.. Og det er 2 dage siden den skulle være afleveret.

Men fik da gidet en i kundeservice en god svine,r og krævede de afleveren den på adressen ellers skulle de give mig penge tilbage for ik at ha leveret den. Så nu ringer budet til mig imorgen. 😀

mikam

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2010 20:48:29
Svar/Indlæg:
873/25
Jeg har haft ringet ud til Kastrup hvor de modtager de udenlandske pakker, jeg var også ved at miste tålmodigheden med en pakke jeg sendte faktura på til dem i mandags sidste uge. Den fik jeg i dag. Den flinke dame i røret sagde at de har 10000 pakker de skal igennem, det er tilsyneladende julehandlen, der allerede er gået i gang. Sjovt nok havde jeg en anden pakke ugen før, den fik jeg to dage efter indsendt faktura.

Så der er ikke rigtigt kapacitet til at afhjælpe situationer hvor der kommer ekstra mange forsendelser udefra, har man indtryk af. Eller også er juleboomet kommet før end beregnet :)

Eigner

Overclocker
Tilføjet:
18-11-2010 22:17:14
Svar/Indlæg:
31/7
ET GODT TIP TIL JER ALLE:

Brok jer på post danmarks blog.
Jeg skrev her: http://blog.post-danmark.dk/?p...

og i dag var der en post danmark medarbejder der skrev en email til mig og 4 timer senere var min pakke på vej til mig - ren magi...

Til helvede med Post Danmark. Det kan fandme ikke være rigtig man skal bruge sådan nogle metoder!