Windows 7 fryser når den går på trådløs

Software d.  07. november. 2010, skrevet af jonas-ktm
Vist: 589 gange.

jonas-ktm

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2010 22:08:31
Svar/Indlæg:
420/72
Hej alle HWT,er jeg har lige sat mit nye system op men så opstår der et problem! når kobler på trådløs net, den når lige og få forbindelse også fryser den.
jeg har haft dette problem før på et gammelt bundkort også købte jeg et nyt og det kørte.. men gidder ikke lige smide 1500kr mere efter et nyt bundkort :no:

Nogle der har nogle forslag hvad jeg kan gøre!?
og jeg har været inde og kigge i bios og instruksions bog men kan ikke finde noget om det.
det bundkort er et P6X58D-E fra ASUS af og mit trådløse er via pci porten på bundkortet.

På forhånd tak :yes:
jonas-ktm

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2010 22:19:03
Svar/Indlæg:
420/72
og jeg har ikke prøvet med kabel endnu da jeg ikke har et kabel der er langt nok 😕

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2010 01:07:19
Svar/Indlæg:
1704/19
Hvor er du i landet Jonas og kan du ikke lige skrive hvilket trådløse netkort du har (jo flere data jo bedre om det) 🙂

jonas-ktm

Superbruger
Tilføjet:
08-11-2010 08:04:39
Svar/Indlæg:
420/72
#2 Jeg er nede i sønderjylland omkring 12km fra Aabenraa 🙂
Det er et Linksys WMP300N 🤡

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2010 14:26:37
Svar/Indlæg:
1704/19

Okay så er jeg lidt for langt væk til at det kan betale sig at køre for at låne et langt kabel... er ved Vejen eller Vejle meste af tiden.

Har du lagt Linksys egen driver i ?? Kan evt hentes her http://kortlink.dk/linksysbyci... og husk at gamle skal fjernes inden du installere den nye (selvfølgelig med genstart efter den er fjernet).

Og er faktisk en fordel at smide driver i når Netkort er taget ud af pci porten , genstart pc og så luk pc igen og smid netkort på plads så skulle der være håb.

Forsætter problem så prøv evt den anden pci port og der skulle ikke være noget i bios du skal pille ved.

Bor du i tæt bebygget område (evt lejlighed) så kan det være en fordel at skifte routers sende frekvens da de andre indbyggere med trådløs sikkert køre standard frekvens og dermed genere din forbindelse.

Kan sige du kan hente et nyt kabel på op til 15m for under 200kr i elgiganten hvis der skulle ligge sådan en i nærheden og der vil ikke være noget tab af speed i den længde 🙂

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gylle d. 08-11-2010 14:33:03.

jonas-ktm

Superbruger
Tilføjet:
08-11-2010 16:21:55
Svar/Indlæg:
420/72
tak for din hjælp men har prøvet med linksys' seneste driver jeg kunne finde men hjalp ikke og har prøvet at skifte pci port men har fået købt en netværkskabel idag så det kører nu.
men det er bare mærkeligt for mit gamle bundkort kunne godt køre med det? men det er sikkert noget driver værk for den er alligevel 3 år gammel den trådløse :yes:
men tusind tak gylle er glad for du var så behjælpelig :yes:

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2010 16:35:21
Svar/Indlæg:
1704/19
Jonas prøv at aktivere dit trådløse netkort mens du har alm kabel på pc og så gå ind på WinUpdate og se om den finder noget...

Køre selv med et endnu ældre trådløst netkort fra Linksys og har ingen problemer med Win7... Prøv den driver jeg linker til den er klar til Win7.

Det skal virke ellers må en løsning findes, har prøvet på andre gamle Linksys kort og der var løsningen en driver fra Buffalo som fiksede det men nu taler vi om kort som kun var til Xp.