Ekstern harddisk hænger ved skrivning

Diverse d.  08. november. 2010, skrevet af pzych0
Vist: 288 gange.

pzych0

Superbruger
Tilføjet:
08-11-2010 01:01:15
Svar/Indlæg:
103/40
Jeg har haft dette problem i en længere periode, nu vil jeg altså høre om der kan gøres noget ved det.
Problemet er at hvis jeg f.eks. udpakker eller kopierer en stor fil til drevet, hvorefter jeg f.eks. laver en ny mappe og døber den, så hænger explorer fuldstændig, den kopierer/udpakker stadig. Når der så er gået nogle minutter, eller når den er færdig med at kopiere/udpakke, så kommer explorer til sig selv igen.
Nogen der har nogen anelse hvorfor dette sker?
Harddisken er en My Book Essential WDBAAF0020HBK 2 TB.
Windows 7 Ultimate

Tak.

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af pzych0 d. 08-11-2010 01:07:50.
Cocio21

Moderator
Tilføjet:
08-11-2010 21:32:23
Svar/Indlæg:
4983/48
må gå ud fra du bruger USB siden du intet nævner om tilslutningen...

men ja, løsningen er enlig nem nok... du skal lade være med at rode med alle mulige andre ting på din eksterne disk når du overfører fra din eksterne disk.

jeg kunne godt komme med en længere forklaring, men sart kort så er disken jo min. 3 gange hurtigere end USB interface´en, så det skaber en flaskehals når du overfører, og jo flere Usb ting du har tilsluttet samt jo mere du roder rundt på disken imens, jo størrere er muligheden for explorer vinduet du flytter til/fra/roder i crasher

jeg kender godt den bug selv, så kan kun forstille mig at hvis du indvolvere dit Skrivebord i den her ligning, så bliver det blot endnu "sjovere" 😛

og nå ja, glem min post såfrem du kører over Esata 🙂

pzych0

Superbruger
Tilføjet:
08-11-2010 22:16:29
Svar/Indlæg:
103/40
Det er USB ja, men jeg har 2 eksterne. Min eksterne WD Elements på 1TB (USB) gør det nemlig ikke.

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
09-11-2010 01:07:17
Svar/Indlæg:
4983/48
det kommer også an på USB/Sata controlleren som styre disken (altså den i WD boxen) den er næppe den samme som den der sidder i din 1TB, og desværre er nogen af lidt dårligere kvalitet chip, end der burde være brugt...

/E

kommer da også lige til at tænkte på om du bruger en Usb key til noget Readyboost også ? det kan nemlig også hjælpe buggen lidt på vej da W7 jo ikke er meget for at slippe sin I/O cache booster 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 09-11-2010 10:23:03.