fra rå kobber til adsl stik?

Diverse d.  09. november. 2010, skrevet af PK
Vist: 1278 gange.

PK
PK

Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2010 21:20:03
Svar/Indlæg:
931/181
Hej alle sammen.

Da vi fjerner den gamle fastnet telefon skal jeg have lavet et adsl stik så de kabler der går ind i huset kan fungere som en ekstra internet forbindelse.

jeg har fundet indgangen hvor det "rå kobber" kommer ind ude fra gaden, altså hvor der blot er 2 kabler at koble til.

Jeg ved fra vores anden installation at den fra dette udtag går op til et alm 3-benet stik m. indbygget rj11 stik i sig. herfra via rj11 over til en fix boks som splitter det op i phone og data forbindelse.
Herefter går den så ind i vores modem.

Det er samme formel jeg skal følge, men hvor F får man fat i tingene der skal bruges?

kan finde et 3-benet telefon stik, men vil jo helst undgå at skulle sætte for meget op, så vil foretrække en kasse gerne med indbygget phone/data udgang med det samme, selvom phone delen nok aldrig vil blive brugt 🤣

nogen forslag til hvor jeg finder materiale til det?
Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2010 02:47:09
Svar/Indlæg:
1978/216
Fra mig til dig og glædelig jul 😀 på de 2 sider kan du finde alt hvad du skal bruge af kabler, stik og værktøj (Tang) til RJ11/RJ12/RJ45 modularstik

http://www.av-cables.dk

http://www.av-connection.dk/

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2010 05:02:08
Svar/Indlæg:
1704/19
Du kan også tage forbi en elinstallatør og få en der er klar til montering, det kan du ikke hos av-cables eller av-connection eller andre steder der skal du samle de forskellige løsdele og bruge værktøj.

Men hvorfor ha tre ben i stikket, alle telefoner idag (faktisk i mange år) er treben en løs del du sætter på kabel til telefon.

Måske det er smartere med et Rj 45 samt et R11 (mener stik hedder det) stik i dåsen i stedet (tror du kan finde dem færdige hos de to udbydere der linkes til).. 🙂

PK

Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2010 21:29:32
Svar/Indlæg:
931/181
tak for gaven, fandt dog ikke nogle stikdåser derinde jeg mener kunne passe :(

ville også gerne finde et alm rj11 udtag da det jo kan bruges til det samme, men de er sku svære at finde

PK

Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2010 22:08:36
Svar/Indlæg:
931/181
#2 du gav mig faktisk en tanke der...

da jeg ikke kan finde nogle stikdåser med rj11 som er til at finde rundt i out of the box så kan man vel tage et rj45 dåse og blot sætte de 2 ledninger i... og så lave et specielt stik med rj45 i den ene ende og rj11 i den anden, det burde velpasse 😛

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2010 23:40:40
Svar/Indlæg:
4018/217
#4 Det kan du sagens. Jo mindre stik, ledninger og adaptore du bruger jo højere hastighed vil du få. Og her snakker vi om flere Mbit til forskel. Har selv prøvet det på en VDSL forbindelse og forskellen var vist nok 8Mbit i DL på at have stik og alt det der og så bare at klippe stikket af et RJ11 forlængerkabel og tilslutte de to ledninger i den dåse hvor telefonledningen kom ind i lejligheden og putte den anden ende i modemet.

Så igen jo tættere modemet kan komme på hoveddåsen og jo færre ledninger, stik og adaptore du bruger jo bedre.

PK

Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2010 08:02:24
Svar/Indlæg:
931/181
#5 jamen så lyder det som planen, for selv om RJ11 jo er lige så simpelt som RJ45, så er det sku sværere at finde komponenterne, og hvis man kan klarer det uden problemer med et specielt bygget kabel er det jo nemmeste måde, har alligevel tangen til det 😳

vi mangler en god dansk side med den slags, en gang tegn og forklar hvad der virker 😀