Mystisk fejl Hardware/software

Software d.  10. november. 2010, skrevet af micma18
Vist: 423 gange.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2010 17:38:01
Svar/Indlæg:
4120/115
Er sku rendt i et problem, jeg ikke helt kan få til at give mening?

Har mit lille mediecenter stående, og det kører 24/7, så derfor har jeg sat det til at køre BOINC. (Det er en atom 230, så forbruget er praktisk talt det samme, idle som 100%)
Den har kørt i ca. 2½år uden det der bare minder om fejl. Men her den anden dag, så så den sku lidt mystisk ud, og dele af startmenuen manglede, eks. Luk computer knappen var væk... Programmer var helt tom, osv. Men den hang som sådan ikke, den var kvik nok. Men den havde bla. crashed min PCMservice, som er en del af PowerCinema. Og jeg kunne ikke komme på dens netværksdrev, så netkortet var nok også crashed.

Efter genstart, kører den bare som en drøm igen. Ikke rigtig nogen påfaldende fejl i event vieweren...

Men efter at have kørt BOINC nogle timer, så crasher PCMservice igen, og den bliver sær 😕 Der kommer ingen BSODs eller noget, windows kører stadig, men den er ikke glad for at genstarte explorer.exe
Log ud og log på igen, så virker det hele nogenlunde igen.

CPU cores ligger på ca. 8 - 12 grader, og chipset er ca. 41 grader.

Har kørt chkdsk, memtest, og sfc (og self. updated og alting) Samt div. virus scanninger og spybot og den slags. Og umiddelbart ingen fejl fundet. Men den crasher stadig efter nogle timer i BOINC.
Uden BOINC kører den som en drøm, og har kørt ca. 48 timer uden fejl nu.

Har self. også reinstalleret BOINC osv. Men heller ingen forskel. Det undrer mig bare at den crasher eks. PCMservice, og netkortene, samt dele af brugerfladen osv.

Det hænger sku ikke rigtig sammen i mit hoved.? 😕
ezaiM

Overclocker
Tilføjet:
10-11-2010 18:35:51
Svar/Indlæg:
447/11
#0 hurtigt spørgsmål, hvordan dælen får du kølet CPU til 8 grader? ☹

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2010 22:30:53
Svar/Indlæg:
4120/115
Den står på en isoleret terresse 😉 Men der er ingen varme på...

bullerfnis

Superbruger
Tilføjet:
10-11-2010 23:16:49
Svar/Indlæg:
71/9
Er der ikke store temp. svingninger på sådan en terrasse (kondens)