Zepto Znote 6625WD med trælse problemer

Diverse d.  11. november. 2010, skrevet af Fenix
Vist: 416 gange.

Fenix
 
Overclocker
Tilføjet:
11-11-2010 18:20:45
Svar/Indlæg:
6/3
Hej folkens,

Jeg skrev herinde i slutningen af sommeren omkring en 6625WD som havde nogle boot problemer, som forsvandt efter jeg afmonterede dens dvd-drev.
Nu er den så hel gal med maskinen, eller det vil sige, at det har den været længe... Nu vil maskinen slet ikke boote, ligesom før, men denne gang kan jeg ikke engang høre harddisken starte op. Det får mig til at mistænke at bundkortet i den muligvis er stået af.

Er der nogen af jer herinde, som har erfaringer med denne model maskine, og som evt. kan be- eller afkræfte min mistanke?

Og er der tilfældigvis nogen der skulle ligge inde med et bundkort der virker, til sådan en?
Jeg har prøvet gentagne gange at kontakte Nova Data som skulle have overtaget reservedelene fra Zepto, men jeg får aldrig noget svar tilbage fra dem.
Gylle
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2010 02:31:58
Svar/Indlæg:
1704/19
Hmm min sjettesans er at det rent faktisk er harddisk som er problem men det kan jo tjekkes ved at låne en eller købe en ny, ved ikke hvor du er i landet men jeg har da en der kan prøves med.

Skal bare være her da der er personlige ting på disk 🙂 Vejle eller Vejen er stedet.


kedde2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2010 09:21:52
Svar/Indlæg:
704/19
På min zepto nox a15 kunne den pludselig ikke starte mere og så skiftede jeg hdd'en ud med en ny og så kunne jeg fint installere nyt windows 7 på uden problemer.. Jeg ville i dit sted dog ikke bruge flere penge på bærbaren da det ikke er det værd... Desværre :s


Calimero
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2010 12:13:50
Svar/Indlæg:
621/31
Tjek om maskinen starter op uden HDD, det skulle den gerne. Prøv så med en anden HDD. Skulle det vise sig at være bundkortet, skal du have stor tålmodighed med Nova Data... Du skal enten ringe eller skrive til: kh@novadata.dk og oplys model og fejl.


Fenix
 
Overclocker
Tilføjet:
12-11-2010 16:40:48
Svar/Indlæg:
6/3
Jeg har prøvet at starte maskinen uden harddisk, uden dvd-rom og uden dem begge, og ingen af delene virker.
Lige så snart jeg sætter AC til på, tænder maskinen, men kommer aldrig til POST. Det er som om den fryser før POST, for de tre LEDs til Caps-, Num- og Scroll-lock tænder, og står konstant tændte. Hvis jeg sætter en anden harddisk i den sker der heller ikke så meget, og heller ikke hvis den er tilkoblet en ekstern skærm.
Hvis dvd-drevet sidder i, så lyser LEDen for drevet også konstant.
Desværre er der ikke en eneste LED på forsiden af maskinen der tænder, uanset hvad jeg gør heller.

Jeg har også testet harddisken med sådan en SATA --> USB sjover, og der virker den fint.


Fenix
 
Overclocker
Tilføjet:
14-11-2010 10:20:42
Svar/Indlæg:
6/3
Tusind tak til #3 for en mail-adresse til en hos novadata! Det er rart at der er nogen som åbenbart kender lidt til dem, og at de er sløve i betrækket.

Anywho... Jeg har skrevet med ham som #3 foreslog, og har fået et tilbud på at få skiftet bundkortet for 888-1000,-
Hvad siger i andre til det? Er det noget jeg burde gøre, eller er det bedre at jeg gemmer pengene og sparer dem sammen til en anden maskine? Har trods alt fundet en laptop som jeg gerne vil købe hos mm-vision.