Boot-fejl efter install. af Scythe Ninja 3

Software d.  12. november. 2010, skrevet af magleman
Vist: 463 gange.

magleman

Enthusiast
Tilføjet:
12-11-2010 14:56:17
Svar/Indlæg:
30/5
Efter noget tid var jeg blevet godt træt af den hvinende og hysteriske lyd, standardkøleren tilhørende min Phenom II 4x 955 CPU udsendte når jeg kørte tunge programmer(fx. BF:BC2) i længere tid. Derfor har jeg investeret i et monstrum af en Scythe Ninja 3 CPU køler, men efter installationen vil min PC ikke boote!

Jeg får meddelelsen "Reboot and select proper boot device, or insert Boot media ind selected Boot device and press a key"

I BIOS-setup'en har computeren registreret begge mine hardiske, inklusiv min primærer hvor mit OS, Windows 7 64-bit Home Edition er installeret, så jeg forstår ikke hvorfor den ikke vil boote. Computeren ser ud til at køre fint mht. evt. beskadigede komponenter under installationen, den åbner eksempelvis Windows DVD'en helt normalt, men heller ikke reparér-funktionen her hjælper noget.

Nogen idéer til hvad jeg skal gøre?

På forhånd tak!

Mvh. Magnus
Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2010 15:14:15
Svar/Indlæg:
1704/19
Det skyldes nok at dine harddiske er sat i forkert rækkefølge inde i bios, ændre du den så vil den helt sikker boote 🙂

noaim

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2010 15:19:55
Svar/Indlæg:
2155/123
Tag alt det der hedder eksterne HDD's, USB nøgler eller andre former for hukommelse fra

magleman

Enthusiast
Tilføjet:
12-11-2010 16:01:04
Svar/Indlæg:
30/5
Sorry Gylle! Jeg har selvfølgelig prioriteret harddiskene til boot.
Til noaim, tak for dit svar, men jeg har ikke nogen USB-nøgler eller eksterne harddiske tilsluttet.

En ting der undrer mig er dog at i BIOS'en er som sagt begge harddiske registreret, men den kan kun finde den ene i Boot Priority. Den, den kan finde er så også den der burde boote op på, men det undrer mig at den ikke kan finde den anden dér også, for der har jeg en gammel Windows XP liggende på.
Inden installationen havde jeg sådan en boot-menu hvor jeg kunne vælge om jeg vil starte den gamle HDD (WinXP) eller den nye (Win7).

Andre forslag?! ☹

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2010 17:48:27
Svar/Indlæg:
1704/19
Ja prøv at tage disk 2 fra bundkort og boot op sådan og check lige om dit win7 er installeret under ACHI og dit bundkort er sat til IDE eller omvendt (er en kendt fejl som kan ske)

Nu skriver du at du selvfølgelig har prioteret harddiskene til boot og det er fint nok men har du prioteret hvilken harddisk som skal boote først, var nemlig det jeg ville ind på i #1 og særlig nu du siger den kun ser den ene disk. 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gylle d. 12-11-2010 17:50:57.

magleman

Enthusiast
Tilføjet:
12-11-2010 20:25:22
Svar/Indlæg:
30/5
Hej Gylle... - Jeg kan altså næsten ikke henvende mig alvorligt til dig, med det navn! 😀

Men i hvert fald tak for din hjælp! Jo jeg "prioriterede" dem, altså satte min primære harddisk, med Win7 på, op som første 🙂

Men der er sket det mirakuløse at min far fik en idé, som virkede! Så nu er den oppe at køre igen, men nu, stille som en ninja... 😎 😛

Men tak for jeres indsats!
Respekt 😉

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2010 01:10:43
Svar/Indlæg:
1704/19
Hehe navnet skal huskes derfor... 🤣

Nu din far fik en genial ide så del den med os andre , måske en anden løb ind i samme problem hvor andre løsninger ikke hjalp 🙂

Og selv tak da 🙂

magleman

Enthusiast
Tilføjet:
13-11-2010 02:34:45
Svar/Indlæg:
30/5
Ja det da klart! Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvad han gjorde, jeg var der ikke da han gjorde det, og jeg er heller ikke så stærk hvad angår BIOS, men det var noget med at han satte diskene op til prioritering et andet sted, end under Boot, muligvis noget af det du også har ment, det ved jeg ikke. Men det underlige var at han byttede om på diskene, så den stod til at skulle vælge den gamle HDD med XP, og så startede den om i Win7, sådan som han i hvert fald fortalte det.

Men nu virker det, og det er det vigtigste! 🤡

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2010 03:19:47
Svar/Indlæg:
1704/19
Det var nøjagtigt det jeg skrev ... hehe så er jeg ikke helt tosset og fyldt med Gylle 🤣

magleman

Enthusiast
Tilføjet:
13-11-2010 11:55:31
Svar/Indlæg:
30/5
Hehe, det må du undskylde så 😉 Jeg troede du mente under Boot Priority, og der havde vi sat det op 🙂

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2010 16:50:02
Svar/Indlæg:
1704/19
Hehe under alm boot rækkefølge står der bare harddisk og ikke andet og som i fik tryllet selv så skal man så vælge harddisk priotet et andet sted (ofte lige over boot) kan forvirre alle så du skal ikke stresse eller undskylde...

Vi sidder her jo for at gøre en forskel hvis vi kan og kan forklare på et forståeligt dansk (glippede for mig denne gang) 😳

Vigtige er jo at den køre igen og du fik klaret problem så du kan jagte fornøjelser igen 😉

magleman

Enthusiast
Tilføjet:
13-11-2010 17:31:44
Svar/Indlæg:
30/5
Jeg stresser nu ikke 🙂 Jeg synes bare det er et for fedt, og super godt kørende forum det her, jeg synes bare det er vigtigt at takke og sådan, også over nettet 😉 og jeg undskyldte kun fordi du jo sidder og skriver svaret lige op i ansigtet på mig, det er bare mig der ikke er så skarp til bios :yes:

Men det hele var sådan set en "kryds-misforståelse" for jeg skrev denne tråd mens min far var på arbejde og du kommer med et svar jeg troede vi havde prøvet, og så kommer han hjem med samme idé 🤣

I hvert fald skal du have tak! 😛

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2010 19:11:59
Svar/Indlæg:
8947/160
Hvad måtte du slippe for din nye ninjakøler. ? Og er det ikke ninja2 revB du har købt.?