It-supporter søger læreplads (til firmaer)

Diverse d.  13. november. 2010, skrevet af Thomaslje
Vist: 4181 gange.

Thomaslje

Overclocker
Tilføjet:
13-11-2010 15:26:51
Svar/Indlæg:
32/10
Hej
Jeg er en it-supporter elev som fra 17. januar har færdiggjort grundforløbet og derfor søger en elevplads. Da det er svært at finde elevplads, bruger jeg på alle muligheder for at komme i kontakt med en interesseret virksomhed

Min ansøgning

Ansøgning som IT-supporter-elev
Stor kunnen indenfor installation af styresystemer og hardware, opsætning af server samt generelt bred viden om IT tilsat et ønske om konstant at lære nyt, gør mig til lige netop den elev Jeres virksomhed har brug for.

Jeg er en positiv, lærenem og hjælpsom person, som søger en læreplads inden for IT-branchen. Efter to gode og lærerige år på efterskole, har jeg januar 2011 gennemført grundforløbet som IT-supporter på CELF i Nykøbing Falster, som jeg finder utrolig spændende. Her lærer jeg en masse om computere generelt - bl.a. hardware-teknologi, serverteknologi, scriptprogrammering og operativsystemer, men også om produktudvikling, iværksætteri og innovation.
Jeg har altid haft en stort interesse for IT og særligt gennem de sidste 5 år har jeg brugt utrolig meget tid på og ved en computer. I min fritid har jeg hjulpet og hjælper stadig andre med både generelle spørgsmål vedrørende IT som vejledning ved investering i nye produkter, samt mere software-relaterede opgaver i form af fjernelse af virus, installation af programmer, generel opsætning og lignende.
På efterskolen er jeg først og fremmest blevet mere selvstændig og moden, men har ligeledes lært en masse om IT, som jeg drager stor nytte af efterfølgende. Med "Mediefag" som hovedfag lærte jeg en masse indenfor IT-teknologi, hvor jeg fik kendskab til installering af Windows styresystemer, sætte Windows servere op og opsætning af hjemmesider. I selv samme fag var jeg ressourceelev (se udtalelse fra Osted efterskole). Denne opgave øvede mig i at lære fra mig og samarbejde med mange forskellige slags mennesker, både i og udenfor faglige sammenhænge.
Jeg har kørekort og derfor er distancen fra mit hjem og til arbejdet ikke så vigtig.
Min evne til at lære nyt og lære fra mig, kombineret med min viden om IT, mener jeg kan være til stor nytte i alle arbejdsopgaver som jeg, som elev, kunne blive stillet overfor i Jeres virksomhed.
Jeg vil gøre opmærksom på at I som virksomhed har mulighed for at søge en bonus på op til 70.000 kr. pr. uddannelsesaftale som er aftalt fra og med 15. november 2010. Se www.atp.dk og http://tinyurl.com/Elevpladsbo...
Jeg håber derfor at have vakt Jeres interesse og vil få mulighed for at uddybe yderligere ved en personlig samtale. Jeg ser frem til at høre fra Jer.

Venligst

Thomas L. Jespersen

Mit CV

Curriculum Vitae

Navn Thomas Lundsbjerg Jespersen
E-mail thomashacked@hotmail.com

Uddannelse
Sep. 2010 - jun. 2012 Elev på CELF, Kringleborg Allé 7, 4800 Nykøbing F
Indgang: Strøm, styring og IT
Grundforløb: IT-supporter
Jeg vil lære følgende på CELF
 Computerteknologi
 IT service Management
 Iværksætteri og innovation
 Produktudvikling, produktion og service
 Netværk
 Operativsystemer
 Scriptprogrammering
 Serverteknologi
 Serverteknologi I - Database-server
 Serverteknologi I - Linux

Aug. 2008 - jun. 2010 Osted Fri- og Efterskole (9 kl. - 10. kl.)
Linje: Multi-medie

Aug. 2007 - jun. 2008 Bogø Dag- og Kostskole (8. kl.)
Aug. 2000 - jun. 2007 Radsted Folkeskole (Bh. kl. - 7. kl.)

Arbejde
Jul. 2008 + jul. 2009 Avisrute
Jun. 2005 - sep. 2010 Landbrugsmedhjælper

Andet
Kørekort Almindelig bil. Ved at tage kørekort til trailer.
Sprog Gode mundtlige og skriftlige engelskkundskaber
Ressource-person Osted Efterskole. Fungerede som hjælpelærer for andre elever på IT-baserede fag.

Udtagelse fra Osted efterskole

Kan blive sendt til evt firmaer

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
13-11-2010 16:13:01
Svar/Indlæg:
3636/386
Hvis du er hardcore ligesom mig, så er du røv ligeglad med, hvad de tænker, når de læser din ansøgning, så længe det gælder om at skille sig ud fra mængden.

Jeg skriver fx i første linie: "Jeg er genial."

Det plejer at vække dem... Og så er janteloven nu ikke en del af min verden...

netsat

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2010 16:15:15
Svar/Indlæg:
190/24
Hej Thomas,

jeg kan desværre ikke hjælpe dig med en læreplads.
Måske det ville være en god idé, hvis du får en til at læse din ansøgning igennem, da der er en del fejl i den (sprogligt). Du skal være meget opmærksom på kun, at benytte en tid i hver sætning.

/Johnny

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
13-11-2010 16:44:57
Svar/Indlæg:
2826/100

Tror nok Traen mangler en elev, men det er i Ballerup:

http://traen.com/Pages/default...

Mener i hvert fald deres nuværende elev burde være færdig inden for relativ kort tid..

Held og lykke med jagten 🙂

PS. og ja, IT supporter/Datatekniker er et fag hvor det er et helvede at finde læreplads.. men det er muligt 🙂

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2010 16:49:27
Svar/Indlæg:
8762/174
Det var lige netop også på grund af manglende lærepladser at jeg valgte at hoppe fra IT Supporter uddannelsen.

Men det er bare ud og prøve og sælge sig selv til virksomheden. Mange af dem kan meget godt lide at man selv møder op med sin ansøgning så man også viser sig frem som person.

Det hjalp rigtig meget da jeg skulle have læreplads som Industritekniker (maskin arbejder)

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2010 20:25:25
Svar/Indlæg:
2440/66
#0 hvis jeg var dig, ville jeg cutte ned på længden af tekst i ansøgningen. det er flot formuleret, men for langtrukket. men god ide at nævne det med bonus'en.

...du er vel oprettet på praktikpladsen.dk ?

#1 nu kan vi jo ikke alle være verdensherskere, og hvis jeg skulle ansætte en der skrev "jeg er genial"- i en læreplads, så var den ansøgning røget i nej bunken. men hver person, sin stil, naturligvis - det bedste man kan gøre er at være sig selv !

#4 alternativet til it-supporter, kunne være it-administrator, it-teknolog eller datamatiker - der er altså alternativer....

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af hightower d. 13-11-2010 20:26:21.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
13-11-2010 20:39:46
Svar/Indlæg:
15982/637
For det første så er der ingen "korrekte" ansøgninger. Der er mange spekulationer om hvordan de kan være mv. men der er intet "resultat" liste.

Jeg finder din helt fin og af en god længde. du må dog gerne præcisere hvorfor de lige netop skal vælge dig og hvad du kan bidrage med ikke bare af både faglige men også menneskelige kompetencer (omstillingsparat, empatisk etc)

Jeg kan kun sige, at de steder jeg har været ansat har en passende længe på en ansøging været at ca 1 A4 side. Max 1½ A4. Alt på en ½ side og under er blevet kasseret systematisk, da man på så få linier ikke får et indtryk af dem person der skriver.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 13-11-2010 20:40:47.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
13-11-2010 21:20:28
Svar/Indlæg:
2826/100

lige et tip jeg fik en gang, en god ting er at skrive i din ansøgning at du vil ringe en bestemt dato samt klokkeslet, det viser også at du er interesseret i det og faktisk vil gøre noget ud af det. Og for din egen skyld får du også en idé på om virksomheden er interesseret eller ej, nogle steder hvis de kasserer din ansøgning får du det aldrig at vide eller en begrundelse for hvorfor de kasserede den.