#30 Helt enig. Absolutterne ses næppe mere absolutte, end i vores lille del af verden. Det er ofte meget sort hvidt. Som psykologiinteresseret, og -studerende, kan jeg ikke helt lade være med, at spekulere i hvorfor folk i den grad har brug for "at være på det rette hold". Men pyt.. Omvendt kan de færreste af os vist sige os fri for, at have en vis del af det i os. jeg kan i hvert fald ikke.
Når det er sagt, erkender jeg dog uden problemer, at der pt ser ud til at være nogle styrker ved den grønne lejrs udbud. Du oplevede eksempelvis mere stabil framerate, da du skiftede til dine 470 kort. Tessellation, hvor meget det så end vil blive brugt kan kun fremtiden vise, er indtil videre også Nvidias felt. Cuda og Physx, eller ATI/AMD's modsvar på disse, regner jeg personligt for nul, idet jeg aldrig har gjort brug af hverken den ene eller anden fabrikants muligheder. Til gengæld har jeg, som dig, også oplevet lidt problemer med ATI drivere, og gamle spil. Slet ikke i samme grad som dig. I mit tilfælde er det nærmere noget med ikke at kunne vælge opløsning/refreshrate som det passer mig. Men altså: Jo. Nvidia har sine styrker, derom ingen tvivl. Hvis folk negliserer det totalt, er de lidt nogle fjolser. Omvendt kan det vi nu hver især værdsætter ved et stykke hardware, som i mit tilfælde støj og strømforbrug, totalt diskvalificere et grafikkort. Nogle ting er vigtigere end andre, sådan er det bare.
I øvrigt: Min kommentar var ikke til dig. Jeg ved at du har plads til andet end din opfattelse. Der er bare et par kommentatorer, der ikke magter det. De skulle lige have lidt ord med på vejen.
3Dfx: Jeg har alderen, men var ikke pc nørd da de var relevante. For min skyld kan Eheim lancere et nyt grafikkort, der river de etablerede rundt. Så længe der sker nyt, og de hver især holdes til ilden, er jeg glad 🙂