Defekt HDMI port kan den fixes?

Diverse d.  17. november. 2010, skrevet af Cooper
Vist: 709 gange.

Cooper

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2010 14:51:54
Svar/Indlæg:
5/4
Hej, min HDMI-port i min bærbare HP Pavilion dv-6500 har haft et hårdt liv og stået af. Kobberbennene i porten er bøjet og et enkelt er knækket helt af.

Mit spørgsmål er så om det er muligt, selv at lodde en ny port på?

Jeg har ladet mig fortælle at HDMI er meget impedans afhængig og derfor er opgaven stort set umulig.

Men vil lige have en "2nd opinion" inden jeg dropper idéen igen...

Allan
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
17-11-2010 15:08:45
Svar/Indlæg:
5039/109
Tror godt det er muligt at lodde en ny på. Det kræver nok en meget spids loddekolbe, og du skal rense godt efter når du er færdig, så flusmidlet kommer af igen. Det er noget der dræber hf-signaler.

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
17-11-2010 15:12:14
Svar/Indlæg:
4438/91
Vil meget gerne høre hvordan det går hvis du kaster dig ud i det!

Cooper

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2010 15:31:42
Svar/Indlæg:
5/4
Faldt lige over denne her:
"...be very careful if you attempt soldering. The hot soldering iron can create thermal shock which creates cracks in the lands or adjacent components due to different expansion coeficients. When the circuit board is manufactured it is pre-heated gradually before wave soldering to avoid these thermal shock issues. Most manufacturers will toss the board if if fails end testing since rework can create latent issues that may not show up until sometime later with the end customer. The microscopic cracks I mentioned may create intermittant problems or total failure, depending upon the specific situation. Your best bet is to get a new board if under warranty."

+ at jeg ikke har det rette værktøj, så tror desværre jeg må droppe det 😕 .