Superbruger
Tilføjet:
17-11-2010 16:42:49
Svar/Indlæg:
353/59
Ja som teksten siger leder jeg efter en stor (i størrelse) bærbar computer til at erstatte min nuværende pavillion dv7-1095eo da jeg har fået nok af kampen vs multimedieskat
i dagligdagen skal den bruges til at afvikle (ikke rendere) 1080p video (HDMI udgang er et must) og spille musik, samt loade office applikationer hurtigt. Har selv 2 SSD diske jeg vil putte ind i den, så der skal (meget helst) være plads til 2 HDD's der så kan skiftes.
Til tider spiller jeg dog lidt SC2 og her stinker min gamle pavillion - så vil gerne have lidt grafikpower også.
Umiddelbart tænker jeg HP Envy 17 (vil som sagt gerne have en stor-i-størrelse-bærbar da det er det jeg er vant til). Det irriterer mig dog lidt med grafikkort ydelsen (HD5850 mobility - vil hellere have 5870). Envy er god fordi den er flot og har plads til 2 HDD's.
Så har jeg kigget på MSI GX660R. Den er også fin men irriterer mig fordi den umiddelbart kun har plads til 1HDD og angiveligt skulle larme en del (ja ved godt at et HD5870 kort under hjelmen larmer) og skulle have dårlig batteritid.
Endelig har jeg haft et kig på visions-bambus serie (NB1590). Den er jeg ikke helt vildt med fordi den er grim, kun har plads til 1HDD, "kun" har 15.6" skærm og 6-cellet batteri. Kan godt lide at der ikke er alt det skralde-software though (har selv min egen software og formaterer computeren ASAP når jeg får den anyways!). Hvad sker der for øvrigt for den tilsyneladende kører dual channel RAM i et i7 system?
ved godt jeg er lidt krævende, men håbede i måske kunne anbefale noget herindefra fraset de 3 ovennævnte (eller måske yderligere fraråde/anbefale dem)
Har ikke så megen forstand på bærbare (mere stationære), men kort sagt vil jeg have en bærbar der så meget som muligt yder som en stationær da jeg hader at vente på computere, og da jeg gerne vil game lidt SC2 (eventuelt MW2) med okay settings.
Budget er 10-15.000kr. Som sagt er HDD's ligemeget da jeg selv har 2 SSD'ere der skal kyles i den (alternativt skal jeg sælge de 2 og købe en stor SSD hvis jeg køber en computer med 1HDD plads-only).
Håber i kan hjælpe 🙂
btw vil usb 3.0 være at foretrække da har en wd my book 3.0
Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af sortiarius d. 17-11-2010 16:45:09.