er dybt uenig med skærmkommentarerne. Har selv haft 2 desires vanilla, en med AMOLED og en med S-LCD og har nu Desire HD
jeg synes farverne er flottere på HD'en end på min originale desire. Opløsningen er også mere end rigelig - fraset billigere smartphones som fx wildfire synes jeg det er fuldstændig skudt forbi målet at snakke om opløsning - der er overhovedet ikke noget der er pixeleret
men ja, iphones skærm er flottere. Men det er sgu ikke pga. dets opløsning - "retina" brandet sælger sælger godt. Der er mere til displayet end opløsning, fx skærmens lysstyrke og farvernes vividitet. Det tilsvarer at sælge et kameras på det max antal megapixels - ubrugeligt - trods desire hd har 8mp kamera kunne et 3mp kamera banke det sønder og sammen på enhver søndag.
Hvis man ikke har et problem med skærmen på desire, burde man heller ikke have det her - trods skærmforøgelse er der slet ikke tale om uskarpe pixlerede billeder. Men nej, det er ikke den telefon der har den bedste skærm på markedet.
til gengæld er jeg ikke vild med min desire HD på mange andre punkter. Trods skærmforøgelsen er det ikke blevet lettere at skrive. Synes den fryser i små perioder ganske ofte pga. synk (selvom jeg har slået størstedelen fra). Og synes der er masser af bugs.
Kameraet er stadig ikke perfekt, her får det også bank af iphone 4, men stadig væsentlig bedre end vanilla Desire.
en anden ulempe som der er mange der ikke nævner (måske fordi det er indlysende?) er at den større skærm gør brug af telefonen med 1 hånd meget svært til tider. Tommeltotten kan simpelthen ikke nå op i toppen af skærmen, og man skal derfor bruge begge hænder, det er lidt træls til tider når man har hænderne fulde.
Et problem der desuden irriterede en smule på vanilla desire som er blevet ulideligt nu er skærmens sensitivitet i siderne. Når man skal holde godt fast på den i siderne i forbindelse med standby/standby exit er det nærmest en fast rutine at annullere den ikon-omarrangering desire har sat igang pga man har trykket på telefonens sider - det er især en belastning når man dårligt kan bruge HD'en med een hånd.
Alt i alt er mit indtryk af Desire HD væsentlig ringere end da jeg fik min første desire. Om det kommer til at koste den livet må tiden vise. Jeg håber firmwareopdatering kommer til at løse en del.
for mig at se er htcsense.com også en omgang ubrugelig salgscrap, men sådan er vi jo så forskellige