Overclocker
Tilføjet:
17-11-2010 22:43:56
Svar/Indlæg:
159/23
Hej Hwt!
Jeg skal til at bygge mig en ny computer, og jeg har fundet nogle ting som jeg selv synes ser godt ud, men der er visse ting jeg er i tvivl om..
PC'en kommer til at se sådan ud:
MSI P55M-GD45
Intel Core i5-650 3.2 GHz 4MB
Samsung SH-D163B
WD 7200 RPM 1000GB
2x GTX460
dog kunne det tænkes at jeg på et senere tidspunkt opgraderer til 2x GTX580
Ram er ikke fastsat, men har kigget på: Mushkin DDR3 PC3-1600 4GB CL6
OCZ ModXStream Pro 600 watt
Jeg er mest i tvivl om bundkortet, PSU'en og rammene.
Har ladet mig fortælle af et par stykker at bundkortet ikke skulle være så godt, så jeg er begyndt at overveje et Gigabyte GA-P55M-UD4, som jeg ud fra et par artikler konkluderede var et bundkort der ville møde mine behov.
PSU'en er jeg godt klar over vil være alt for svag, til at trække 2x GTX580, men da penge ikke gror på træerne (desværre), har jeg valgt at spare lidt på det nu, og når tiden så kommer må jeg betale lidt mere for en større/bedre PSU. Men jeg er i tvivl om det er den rette PSU, den skulle vist larme ret meget, når man kom op på højere watt.
Rammene er nogle jeg blev anbefalet af en ven, pga den "høje" frekvens og den lave CAS Latency, men vil alligevel gerne lige være sikker.
Ved ikke om det har nogen betydning, men har valgt et NZXT Tempest EVO Crafted Series som kabinet, ved godt at blæsere ikke har det helt store at sige, når man taler strømforbrug, men tænkte lige jeg ville sikre mig :)
På forhånd tak!
- Lausi
Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Sajmon d. 17-11-2010 23:30:39.