Kun på tide, at ASUS udgiver et pendant til MSI's 1-sekunders OC.. Og så ku man fristes til at sige, at folk generelt er tvunget over på en K-processor, hvis der skal overclockes på Sandy Bridge.
Jeg kan ikke huske om det var MSi der lavede den PC, men jeg kan da huske de havde en tilbage engang i 2001 hvor det var et komplet systemhvor man kunne dreje på en volumen knap og så blev PC'en enten OC'et eller UC'et i realtime. Det var et cool display man kunne følge frekvens mv på.
Det har Asus da brugt før, der hed det "Turbo Key"
Det fantes på mit P5Q Pro Turbo kort 🙂
Uddrag : "ASUS Turbo Key allows the user to turn the PC power button into an overclocking button. After the easy setup, Turbo Key can boost performances without interrupting ongoing work or games - with just one touch!!"
Jeg gør det nu stadig manuelt... stoler ikke på et automatiseret system når jeg kan gøre det bedre selv! Citerer en fra Overclock.net: "Software overclocking is for girls... go into the BIOS like a man". 😀
Nyhedsværdien ville have været noget mere banebrydende, hvis ASUS' teknologi kunne tilsidesætte Ring Interconnect - så der kunne overclockes på andet end K-serie processorer til Sandy Bridge..