Jeg har lige brug for lidt hjælp til valg af en SSD disk. For at være ærlig har jeg slet ikke fulgt med fordi jeg synes de diske har været for dyre.
Nu vil jeg samle et nyt system, og ville høre om en SSD disk kan forkorte opstartstid og generel respons af WinXP i forhold til f.eks en 1TB WD Black harddisk? Jeg har udset mig en OCZ vertex2 disk på 60GB til styresystem.
Sådan som jeg har forstået det skal det helst være en SSD disk med TRIM support, men der er noget med at man ikke skal indlæse og slette på den hele tiden når man kører med WinXP?
Når du nu alligevel skal have ny disk og så nok også skal formattere den, hvorfor skifter du så ikke til W7 samtidig. Der er meget at hente der nemlig. Og dit disk valg er ikke dumt. Har selv sådan en bare i 100 gb. Og der er smæk på.
Men på xp, ved jeg ikke hvor godt det er. Disken har jo selvfølgelig TRIM men om den kan udnytte det i Xp ved jeg skam ikke.
#1 det kan godt lade sig gøre at få TRIM på sin disk i XP men man skal igennem noget af en vej lort år det kommer til at virke så ville bare anbefale dig at købe dig win7 også