Hvad vil en SSD gøre for mit batteri?

Diverse d.  21. november. 2010, skrevet af jmose
Vist: 339 gange.

jmose
 
Moderator
Tilføjet:
21-11-2010 10:21:12
Svar/Indlæg:
3863/538
De fleste har nok læst i min nyhed for nogle uger siden, at jeg har en A-Book 1525W laptop.

Selvom at den på ingen måder er en psykopat-hurtig-vild laptop, har den stadig en ringe batteritid....

Batteriet et et 6-cellet og maskinen er vel snart 2-3 år gammel. På en fuld opladning og med strømstyring på så meget strømbesparelse som min øjne kan tage - kan jeg ikke engang presse 2 timers surf ud af maskinen. Da maskinen var spritny lå jeg vist tæt på 2.5 timer.

Jeg ved godt at batteriet skal aflades og oplades helt hver gang osv. Men det undrer mig i den grad at en maskinen med Intel GMA grafik og en simpel Core 2 Duo CPU er så ringe til at holde på strøm..


Jeg har fundet frem til at gøre en af 2 ting: 1. Enten købe nyt/størrer batteri. Eller 2. købe en lille SSD.

Maskinen kører Linux og bruges udelukkende til at surfe på.

Er der nogen der erfaringer hvad angår batteri ved skift til en 2.5 SATA SSD??
Wuffer
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2010 12:07:17
Svar/Indlæg:
209/23

Jeg har netop købt en HP Dv6 og har i forbindelse med købet læst lidt om erfaringer med batterier og SSD.

Vedr. SSD så er ydelsen selvf. super, men det skulle "kun" gi omkring 15 min. ekstra på batteriet.

Ved batteri så har jeg flere steder fået anbefalet at det ikke skal aflades fuldstændigt, da det forkorter levetiden (det er med Li-On batterier)

Ovenstående er ikke egne erfaringer, men andres og det er primært læst på forum for HP computere.



mikam
 
Superbruger
Tilføjet:
21-11-2010 12:28:49
Svar/Indlæg:
873/25
Den gang jeg skiftede til SSD på min forrige Dell 1525, gik jeg fra 3:15 til ca. 3:45 i batteritid, men det var med et 9-cellet batteri.


jmose
 
Moderator
Tilføjet:
21-11-2010 12:33:42
Svar/Indlæg:
3863/538
-> #1 + #2

Jeg takker for svar. Jeg kan da godt se at det bliver nogen dyre minutter, hvis man køber en SSD udelukkende for det....

At så ydelsen helt givet også bliver en anden, er jo bare lækkert - men lidt sekundært i denne sammehæng...