Bog bestilt fra amazon.co.uk

Diverse d.  24. november. 2010, skrevet af snowflakefire
Vist: 384 gange.

snowflakefire

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2010 07:31:28
Svar/Indlæg:
188/14
Godmorgen allesammen,

Jeg har bestilt en bog (koster lige knap 1000,-) fra amazon.co.uk fra en reseller der hedder gb_books_uk.

Nu får jeg en mail fra dem om at bogen er sendt afsted fra deres varelager i USA ?

Pakken er ikke indpakket som gave eller noget, så jeg kan vel forvente at få lagt moms og afgifter oveni, hvilket vil gøre den alt for dyr?

Og ydermere, kan jeg ikke bare lade være med at hente pakken og trække mine penge tilbage via banken ? (betalt via visa)

/Dan
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
24-11-2010 09:35:47
Svar/Indlæg:
5039/109
Har lige prøvet at google lidt, og nogle mener at du kan risikere at skulle betale told og gebyr. Der er dog også nogle der mener at du kan slippe, hvis du kan bevise at varen er købt og betalt i EU, hvilket UK er.

Det er også det mest rimelige, det kan da ikke være dit problem at de ikke havde varen hjemme i UK, og måtte få den sendt fra "fjernlageret" i USA.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MazdaMadsen d. 24-11-2010 09:36:47.

kasperg

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2010 09:45:33
Svar/Indlæg:
1436/25
Uden at have undersøgt noget omkring det så vil jeg mene at du ikke skal betale mere end hvad der fremgår af din faktura fra amazon.co.uk. Det er derfor dig uvedkommende om der kommer moms,told, afgifter eller andet oven i eftersom du stadig kun skal betalte det aftalte.

Det kan dog have betydning hvis du har fået oplyst at der kommer yderligere udgifter i form af moms, told osv.

Jeg ville derfor vente og se om der rent faktisk kommer yderligere udgifter før jeg ville gøre noget yderligere. Amazon.co.uk er jo professionelle folk så jeg tror da at de har styr på det. Så må tiden vise om jeg er naiv.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af kasperg d. 24-11-2010 09:56:39.

MuhammadMJensen

Overclocker
Tilføjet:
24-11-2010 09:48:23
Svar/Indlæg:
1019/39
Jeg tror heller ikke der burde ske noget ved det, det er jo ikke din skyld at de sender fra usa. Har også prøvet at bestille noget fra uk men hvor det blev sendt fra litaun eller noget wierd land..

snowflakefire

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2010 10:09:00
Svar/Indlæg:
188/14
kunne jo være super, hvis man ikke skulle til at få banken til at tilbageføre pengene og nægte at modtage varen.

Jeg må prøve at se når pakken kommer. Så kan jeg jo se om der er pålagt moms og afgifter på pakken.

Tak for svarene :)

Wuffer

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2010 14:42:28
Svar/Indlæg:
209/23
Prøv at rette henvendelse til Amazon.co.uk. De plejer at være ret fair.

Prøv at tage et kig her:
http://www.amazon.co.uk/gp/hel...

De starter med at skrive at der kan være told på de vare du køber hvis du ikke er bosat i EU.

Nedenunder skriver de, at man skal være opmærksom på at nogle DVD region 1 sendes fra USA og der derfor kan være told på...