Ny stationær semi-kraftig pc.

Diverse d.  25. november. 2010, skrevet af Juste92
Vist: 598 gange.

Juste92

Overclocker
Tilføjet:
25-11-2010 00:07:45
Svar/Indlæg:
9/4
Hey HWT.

Skriver her fordi min egen XPS M1530 (se specs i profil) ikke kan følge med nymoderne spil mere så har besluttet mig for at smide nogle penge efter en stationær da bærbar gaming nok aldrig bliver helt lige så godt.

Jeg har googlet mig frem til hjemmesiden pcnordic.dk hvor de leverer billige stationære.

Indtil videre ser mit setup sådan her ud.

CPU: Intel Core I5 760 2,8Ghz
Køler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev2 Low noise
Bundkort: Asrock H55M-LE (Med USB 3) Bundkort
Ram: 2x2GB PC10600 1333Mhz DDR3 Ram
HDD: 1TB 7200RPM 32MB Sata2
Drev: 22x +/-RW DVD Brænder
GFX: Nvidia GeForce GTX460 1024MB GDDR5
PSU: FH 600watt 12-18DB Low noise Gaming PSU
Kabinet: 3R System R540 w/ display (bliver ændret til et andet pga. gfx. kort.)
Windows 7 Home Premium 64bit Dansk ( Installeret )

Alt i alt kommer det til at stå mig i 6.244,00 kr, hvilket for mine øre lyder som en fair pris.

Men jeg vil lige høre hvad i siger til følgende ting.

- Asrock som bundkort? Har hørt lidt dårligt om det.
-Er der nogle ting, som ikke kan svare sig at opgradere fra basismodellen (den kan ses her http://pcnordic.dk/Superior-Ga... )

- I5 eller I7? Umiddelbart har jeg opfattet forskellen som værenede noget med 2 eller 4 hyperthreads, hvilket mest ses under behandling af videofiler og ikke så meget gaming, som jeg skal bruge den til.

-Skærm? Har overvejet den her
http://www.edbpriser.dk/Produc...
Gider ikke noget over 22 da det bliver for voldsomt. Desuden har jeg valgt en Samsung fordi jeg har hørt at deres billedkvalitet er meget god.

- Tastatur
Har overvejet Logitech K340.
Det har dog fået lidt dårlige anmeldelser, men jeg er ikke så kræsen :)
Hvad mener i om det? Hvis i har andre af samme type og navnlig af samme prisklasse må i naturligvis gerne skrive det til.

Alle andre råd, ideer o.lign er selvfølgeligt også velkomne.

Forsat god aften

Mvh.
Christoffer Justesen
kasperg

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2010 08:38:59
Svar/Indlæg:
1436/25
Hej Christoffer
Det system du har fundet ser fint ud ud. Du skal bare være opmærksom på at platformen (LGA1156+i5 760) bliver afløst i første kvartal næste år og at du derfor ikke vil kunne udskifte processoren med en nyere i fremtiden. Med hensyn til grafikkort så ville jeg nok vælge en med et HD 6870.

Et alternativ hos Topdata kunne være den her:
http://www.topdata.dk/product....

Godt nok har den et HD 5850 men det omtrnt som et 6870 og et GTX470. Styresystem koster ca. 800 kroner mere og så passer prisen med den du selv har fundet.

Juste92

Overclocker
Tilføjet:
25-11-2010 15:14:38
Svar/Indlæg:
9/4
Hej Kasper

Har du en nærmere dato på hvornår den vil blive udskiftet?
Får man ca. det samme ud af AMD processorne som er i den fra topdata som den jeg har fundet?
Har fået det indtryk af, at man generelt for bedre performance ud af Intel, men det er mest fordi det er disse, som jeg har sat mig mest ind i.

Mvh.
Christoffer

kasperg

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2010 15:43:43
Svar/Indlæg:
1436/25
Groft sagt så har Intel de bedste cpuer men AMD har de bedste cpuer til prisen. Til gaming er det efter min mening lidt ligegyldigt om man vælger det ene mærke frem for det andet så længe de koster ca. det samme. Den computer fra Topdata er kraftigere end den fra pcnordic men det er ikke meget.

Det er mig bekendt ikke blevet offentliggjort hvornår den nye Intel-platform kommer i handlen. Men jeg vil tro at det sker i januar eller februar.

Spørgsmålet er således bare om du vil købe en platform som bliver afløst inden for 3 måneder eller ej for ydelsen på 1156 platformen fejler sådan set ikke noget.

Juste92

Overclocker
Tilføjet:
25-11-2010 16:17:01
Svar/Indlæg:
9/4
Det var det jeg tænkte ;)
Men tror det bliver intel da jeg ikke har sat mig ind i AMD's måde at navngive deres CPU'er på.
Hmm Det er jo et godt spørgsmål, da det jo ikke er sikkert at jeg får så meget mere for ydelsen, men du har ret i, at det er spørgsmålet om en eventuel senere opgradering, som ligger til grund.
Men der kan man jo evt købe en opgraderingspakke fra Komplett og derpå købe nyt bundkort, men det kan jo blive noget rod, hvis delene ikke passer sammen.

Dog tror jeg ikke at et 460 GTX bliver forældet eller ubrugeligt inden for de næste 2 år (mindst) og det er ikke sikkert at jeg er den store pc-gamer på det tidspunkt.

Og desuden har jeg det (problem?) at når jeg har besluttet mig for, at købe noget gør jeg det ofte lige med det samme, da jeg er lettere utålmodig. 🙂

Tror i bund og grund, at jeg vælger den jeg har fundet, da jeg ikke kræver at spille alt på max indstilliger og da jeg købte min XPS M1530 for 2½ år siden var den ikke super ny mere og den har da klaret sig med et 8600M GT indtil nu.

Men derfor skal du selvfølgelig have en stor stor tak for, at svare på mine spørgsmål! (:

Har du evt. også forståand på skærme og et evt. tastatur?

Mvh
Christoffer