indpakning af skærm & pris af forsendelse

Diverse d.  25. november. 2010, skrevet af Potteplante
Vist: 742 gange.

Potteplante

Superbruger
Tilføjet:
25-11-2010 11:02:51
Svar/Indlæg:
872/67
Hvordan pakker jeg den ind, uden at have original indpakning.. det en samsung 22" 226bw

hvordan sender jeg den billigets mulig af sted, sikkert.
og med hvem, GLS, Pestdk osv ? 🙂

må ærlig indrømme, at postdk er blevet godt dyrt.. :S

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Potteplante d. 25-11-2010 11:03:18.
Lohse

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2010 11:06:34
Svar/Indlæg:
1178/88
Brug en pakkeshop hos GLS. Dog ved jeg ikke om de giver forsikring som Post DK gør, når det er pakker.

Potteplante

Superbruger
Tilføjet:
25-11-2010 11:19:53
Svar/Indlæg:
872/67
#1 det kan jeg ikke lige læse mig frem til syntes men går ud fra man skal indlevere den i en blokbuster ? hvis de altså stadig findes ?

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
25-11-2010 11:20:03
Svar/Indlæg:
4033/364
hmm ved ikke om hvad man skal lægge i dette fra GLS (forretningsbestemmelser):

3.2 GLS Denmark er ikke ansvarlig for skade eller manko på gods, hvis:a) Fragtbrev eller pakkeliste ikke er udfyldt eller ikke er udfyldt korrekt.b) Afsender udleverer godset/lader godset afhente uden at få chaufførens kvittering herfor på pakkelisten.c) Colli, der er bundtet sammen af flere colli med kun én pakkeseddel,hvis et eller flere af colliene bortkommer.d) Godset er uemballeret, eller mangelfuldt emballeret, se også §4, stk. 3.e) Godset omfatter våben eller farligt gods kl. 1 med undtagelse af kl. 1.4S. GLS Denmark udfører ikke transport af farligt gods til udlandet.f) Godset, som følge af sin beskaffenhed, er udsat for at gå tilgrunde, beskadigelse eller fordærv.g) Godset omfatter pelsvarer, guld, sølv, antikviteter, ægte tæpper, malerier og andre kunstgenstande eller rede penge og pengerepræsentativer (taletidskort, værdifulde papirer, billetter, gavekort og lign.).h) Let fordærvelige eller temperaturfølsomme varer samt levende og døde dyr.i) Skrøbeligt, flydende og uhåndterligt indhold. Skrøbeligt indhold er teknisk udstyr, herunder computer-, edb- og laserudstyr og lignende, porcelæn, glas og tilsvarende skrøbelige genstande. Uhåndterligt indhold omfatter møbler, barnevogne og lignende, der på grund af genstandens form ikke kan stuves sammen med andre pakker.)...

Erstatning er 4500 pr. colli eksl. moms.

PostDK er 4800 inkl. moms.. såvidt jeg lige kunne se..

Tror desuden det vil være billigst for dig at bruge postdk, hvis pakken vejer mindre end 10kg

Da en skærm er ret stor skal det være den dyreste GLS = 109kr.. (pga. det er størrelsen der bestemmer)
PostDK mellem 5 og 10 kr... 100kr.. 75kr hvis pakken vejer mindre end 5kg,.

Vupti , sorry, havde ikke set det ikke var omkreds, men korteste + længeste side.. så jeg vil tro at det er den til 99kr. (da foden også fylder noget).

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af @ngler d. 25-11-2010 11:23:04.

Potteplante

Superbruger
Tilføjet:
25-11-2010 14:39:21
Svar/Indlæg:
872/67
huh hvis fatter jeg ikke lige noget af.. :S
så GLS fragter ikke skærme med Erstatning ?

men det gør post dk ?

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
25-11-2010 16:28:54
Svar/Indlæg:
4033/364
jeg ved det faktisk ikke, jeg synes at deres formulering er lidt sort.