Arggg. mangler lidt hjælp til fejlfinding!

Diverse d.  25. november. 2010, skrevet af DJ Alban
Vist: 323 gange.

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2010 13:25:57
Svar/Indlæg:
1431/233
Hej

Jeg har lige erhvervet mig et nyt bundkort i håb om at det løste mine problemer. Men nej, problemet er stadig det samme.

Fejlen er:
Min pc vil ikke starte, ikke så meget som det mindste lille antyden på opstart fra den.
Der er lys i bundkortet, jeg har prøvet at pille alle kort ud, og kun prøvet med en ramblok af gangen, ligeledes har jeg prøvet at resette bundkortet. Men intet virkede.
Men efter som der var lys i bundkortet, antog jeg at fejlen lå på bundkortet. Så jeg har købt nyt bundkort. Men stadig intet go på omputeren.

Kan det virkelig være strømforsyningen selv om der er lys på bundkortet?
sesam

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2010 13:34:09
Svar/Indlæg:
2516/381
Ville helt sikkert prøve en en anden psu..

The

Chefredaktør
Tilføjet:
25-11-2010 13:57:03
Svar/Indlæg:
4741/1690
Lige inden du køber en ny PSU - prøv...

At pille alle kort ud,
-alle ram blokke
-CPU
- og andet hardware.

Prøv herefter at starte bundkortet op uden hardware.
Så isætter du CPU og starter op, og igen så RAM, grafikkort og div. andre kort (en hardware af gangen) - hvis det ikke får liv i det, vil jeg så også prøve med en ny PSU.. 🙂

mvh

Hwt.dk
The Boss

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
25-11-2010 14:04:09
Svar/Indlæg:
2826/100

Regner med du har tjekket det, men for en ordens skyld skriver jeg det alligevel..

Har du tjekket at du har fået sat power knappen rigtigt til? Siden du lige har købt nyt bundkort kunne det godt være en nærliggende forklaring, også fordi du skriver den overhovedet ikke reagerer når du forsøger at tænde..

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2010 14:08:26
Svar/Indlæg:
1478/40

Hvad for en PSU bruger du nu ?

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2010 19:19:51
Svar/Indlæg:
1431/233
2# er testet... intet virker. Det er dødt. Mener heller ikke en pc vil starte uden ram blok eller cpu for den sag skyld overhoved?

3# Det var også min første tanke.. men nop. ikke der fejlen ligger 😉

4# En 550 w et eller andet. det er ikke en noname. men er ikke lige hjemme nu til at tjekke det.

1# Vlle jeg også. men ville gerne lige ha et par gode råd først inden jeg invistere i sådan en bandit.

Jeg ved ikke om disse fejl den lavede inden den gik kold kan hjælpe. Den har opført sig underligt de sidste par uger.

Den kom med blå skærm 1 gang. (har den aldrig gjort før).
Den slukkede helt når den gik i pause mode.
Den slukkede fint ned sidst jeg gik fra den, den ville bare ikke starte igen.

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2010 00:18:21
Svar/Indlæg:
1431/233
Opdate....

Det var strøm forsyningen det var galt med...
Nå men så har jeg vist et bundkort i overskud 😀 .

ASUS P5Q DELUXE sælges 😲