Det ved jeg faktisk ikke, så vidt jeg ved er feser væsken kølevæske, som til biler. Så tilsat uv reaktiv farve. Så det eneste der kan været et problem er at det kan give lidt bundfald med tiden.
Men har da et par gode råd:
1. skyl dine radiatorer igennem med vand inden du sætter loopet sammen. Der kan nemt sidde skidt i dem, de er trods alt fremstillet på en fabrik for køleelementer.
2. skyl dine kølehoveder igennem med vand, blot for at få skidt ud.
3. brug push-on fittings.
4. saml dit loop ordentligt første gang. - Inden jeg leaktestede pustede jeg ned i reservoiret, kommer der ikke luft ud, er det tæt - Luft kommer også nemmere ud end vand :).
5. Monter vandblokkene rigtigt første gang, gør det grundigt, med rengøring af gpu / cpu mm, og gør dig umage med fordeling af kølepasta på disse. Så slipper du for at skulle bekymre dig om dette senere.
6. Når du fylder loopet, så fyld dit reservoir godt op, og kortslut de 2 stik på din PSU - Vær HURTIG til at fjerne korslutningen igen INDEN pumpen har kørt halvdelen af vandet i reservoiret ud. Fyld derefter Res igen. Gentag dette. Hvis du lader pumpen køre reservoiret til lav stand, kommer der nemt luft ind i pumpen, hvilket gør der kommer en MASSE skum, som med tiden ligger sig i toppen af reservoiret - dette skum kan også danne skidt/bundfald, så vidt jeg har oplevet.
7. Sørg for at dine radiator blæsere blæser kold luft UDEFRA og IND igennem radiatoren, så der er så lidt forhindring for luften som muligt, plus du vil helst køle dem med kold luft udefra, og ikke varm luft indefra. De må heller ikke sidde så de skal suge luft igennem radiatoren, altid presse. Luft vælger altid den nemmeste vej.
Mht. presse/suge igennem radiatoren, testede jeg dette med mine blæsere. Og der var væsentlige temperatur forskellige, specielt under idle - (7~ grader!)
Sikkert mange herinde som kan være uenig med mig i nogle af disse ting. Men det er blot de erfaringer jeg har gjort mig ved mit første vandkølingseventyr. Og jeg er jævnt perfektionistisk hvad angår at gøre ting rigtigt første gang.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af zip d. 10-12-2010 13:26:37.